Alüminyuma krom kaplama yapan ya da tanıdığı olan var mı?

Suat_Korkmaz

Profesyonel Üye
Katılım
30 Ara 2011
Mesajlar
4,985
Puanları
1,506
Yaş
47
Başlıkta yazdığım gibi arkadaşlar. Bir benzin motorunun silindir duvarında aşırı ısıdan kaynaklı ufak çizikler var. Ben çizikleri yok edeceğim ("cylinder hone" diye bir aletim var. Türkçesini bilmiyorum) ama ardından sağlam bir krom kaplama yaptıracağım. Forumda yapan ya da yapan tanıdığı olan var mı?
 
Selam, silindiri krom kaplatırsan yağ tutunamaz ve yağ yakmaya, segmanlardan yağ kaçırmaya başlar. Honlamanın amacı silindirin ovalliğini ve konikliğini alarak tam bir silindir haline getirmek ve yağın tutunabileceği ona engel olabilecek kanalları oluşturmaktır. Böylese silindir hem istenen ölçüye gelir ve yağ yakmasının önüne geçilir.
Önerim honlamayı yapıp öyle bırakmaktır. Delik içi mikrometren var silindir çapını piston çapından 0.05 mm yaparsan ideal ölçüye gelirsin. Sevgi ve saygılarımla
 
Silindirin duvarında orjinalinde krom kaplama var. Motor 15 bin devirde çalışıyor. Eğer kaplama olmazsa alüminyum bu hıza dayanamaz. Krom olmasa bile sürtünmeye dayanıklı bir maddeyle kaplanması lazım.
 
Genelde blok alüminyumdur fakat silindirde döküm gömlek vardır. Kontrol edebilir misin silindir içini.
 
Motor evde ama içinde döküm olmadığını biliyorum.

clip+(2016-05-26+at+02.26.20).jpg
 
Çok özel bir mlz den yapılmadıysa ve çok özel bir motor değilse döküm olur genelde. Şunu yapabilirsin. Denemelerini bu şekilde yap verim alıyorsan işten Silindir piiston segmana o zaman dön.Bırak biraz çizik olsun denemelerde zararı olmaz
 
Çok özel bir mlz den yapılmadıysa ve çok özel bir motor değilse döküm olur genelde. Şunu yapabilirsin. Denemelerini bu şekilde yap verim alıyorsan işten Silindir piiston segmana o zaman dön.Bırak biraz çizik olsun denemelerde zararı olmaz
Yok bu başka silindir. Kompresörde kullanacağım silindiri kendim yapacağım. Şimdi bahsettiğim helikopterimdeki motorun silindiri. Eski silindiri daha doğrusu. Amerika'da biri vardı. O modifiye etmişti. Atmaya kıyamıyorum.
 
Yok bu başka silindir. Kompresörde kullanacağım silindiri kendim yapacağım. Şimdi bahsettiğim helikopterimdeki motorun silindiri. Eski silindiri daha doğrusu. Amerika'da biri vardı. O modifiye etmişti. Atmaya kıyamıyorum.

Tamam oldu şimdi ben krankı kırık olan motorun silindiri sandım. O zaman iş değişir. Silindiri atma ancak her kormajcı onu kaplayamaz. Mesela sert krom yaptırırsan honlama taşı sert kromu çizemiyor bile. Normal krom kaplatırsan polisaja tutarlarsa silindir silindirlikten çıkar yamuğa döner. Bu hassas bir iş.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,520
Kullanıcılar
449,903
Son üye
furoz6868

Yeni konular

Geri
Üst