DC Motor Frenleme

marasel

Üye
Katılım
6 Eyl 2012
Mesajlar
34
Puanları
1
12 volt 8Amper Redüktörlü bi motoru dakikada 30 kez dur kalk yaptırmak istiyorum artı bu dur kalklar arasında elektiriksel frenleme olmalı sizce nasıl bir malzeme kullanılmalı ?

Sistemi PLC kotrol edecek PLC cıkışlarına röle takmak istemiyorum malum röle çabuk arızalanacaktır
Birde SSR ler var araştırdıgım anahtarlama hızları çok hızlı ömürleride çok uzun fakat hiç kullanmadın
SSR ler de kontak bulunmadıgından motor girişlerini nasıl kısa devre ederek frenleme yaptırabilirim
bi fikri olan varmı acaba
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Duruş kalkış süresi, redüktörün çeşidi, milin ucundaki yükün atalet momenti önemli. Ne için kullanıyorsunuz motoru?
 
motor 5000 devir redüktör 300 devire düşürüyor bi çeşit divizör 24 derece de bi 2 saniye beklicek kayda deger bi yük yok
 
12 volt 8Amper Redüktörlü bi motoru dakikada 30 kez dur kalk yaptırmak istiyorum artı bu dur kalklar arasında elektiriksel frenleme olmalı sizce nasıl bir malzeme kullanılmalı ?

Sistemi PLC kotrol edecek PLC cıkışlarına röle takmak istemiyorum malum röle çabuk arızalanacaktır
Birde SSR ler var araştırdıgım anahtarlama hızları çok hızlı ömürleride çok uzun fakat hiç kullanmadın
SSR ler de kontak bulunmadıgından motor girişlerini nasıl kısa devre ederek frenleme yaptırabilirim
bi fikri olan varmı acaba

Merhaba.Size çok açık alarak direkt bir ipucu da vereyim isterseniz.Dc. sabit mıknatıslı (Statoru tabii bir mıknatıs olanlar) ani frenleme için,bu besleme akımı kesildikten sonra,örneğin bir volanı (Atalet momenti de olan ağır bir kütleyi de) çevirirken dc. motorun bu çıkış uçlarını kısa devre ederseniz,üretilen akımın ani olarak kısa devresiyle de bir frenlenme oluşur,yani bu volanlı bir tekerse ve 10 sn. daha dönecekse eğer,atıyorum 1-3 sn. içinde "zınk" diye de durur.

Zaten bu frenlenme etkisiyle ve bu şekilde üretilen bu dc. akım da,örneğin elektrikli araçların,hibrit araçların fren sistemlerinde balata,fren diski görevi de görüp,bu aracı ani olarak da yavaşlatırken,bu enerjinin (Bu dc akımının) aracın aküsünde şarj olarak da birikmesini,yani bir enerji ekenomisini,gereksiz şekilde bu enerjinin balata-fren disklerinde ısı şeklinde açığa çıkıp da atmosfere boş yere atılmamasını da sağlar,çok iyi de bildiğimiz gibi.Kolay gelsin.
 
Kısadevre için direk uçları değdirme direnç lamba filan kullan. Aynı yöntem akülü vidalamalarda kullanılıyor, düğmeye basıtın uç döndü bıraktın durdu... bir de bunu dene düğmeye bas bırakmadan aküyü çıkar dönmeye devam ediyor mu ... :)
 
Kısadevre için direk uçları değdirme direnç lamba filan kullan. Aynı yöntem akülü vidalamalarda kullanılıyor, düğmeye basıtın uç döndü bıraktın durdu... bir de bunu dene düğmeye bas bırakmadan aküyü çıkar dönmeye devam ediyor mu ... :)
Rampalı duruşdan bahsediyor arkadaşımız. Bağlayacağınız direnci seçerken motor gücünü ve ataletini göz önünde bulundurun. Mantıklı olanı sürücü tasarlayıp (basit) bir iki güç elemanı ilavesiyle dinamik frenleme yapmaktır*.

* Bknz: demeraj akımı nedir, yükün motora etkisi vs vs
 

Forum istatistikleri

Konular
128,164
Mesajlar
915,596
Kullanıcılar
449,928
Son üye
welat karzan

Yeni konular

Geri
Üst