DC motor sürücü

owerseas

Üye
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
67
Puanları
1
Yaş
43
Merhaba arkdaşlar resimde görülen dc motor sürücü kartı kendi kendiliğinden hızlanıp sonra eski hızına geri dönüyor. motor redüktörlü dc motor olup potansiyometre değiştirmeme rağmen hız değişiyor kendi kendine. sürücü kartın yedeği olmadığı için deneme yapamıyorum. bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. ne yapmam gerekiyor.
 

Ekli dosyalar

  • 20151130_102531.jpg
    20151130_102531.jpg
    385 KB · Görüntüleme: 55
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Motor üzerınde muhtemelen, devir kontrolü yapan ve karta geri bildirim yapan, encodr, resolver ceya takometre benzerı bır kontol cihazı var, ya baglı oldugu kaplın vs arızalı veya iç donanımında sorun var.
 
Klemens / soket sırasının resmini eklermisiniz? Ustamın dediği gibi geri beslemeyle alakalı sıkınıtı olabileceği gibi basit bir pot arızasıda olabilir.
 
motor üzerinde devir kontrolü yapan kart yok direk karttan besleme gidiyor.yanlız motorda çift redüktör var. bir tanesi motor üzerinde diğeri ise arada bağlı ve bu redüktörde enerji geldiğinde kilitleyip çalışıyor.
 
Motor uzerınde kart vardır, demedım,encodr veya takometre dedım. Motordan, karta ince kesıtlı kablı gıdıyorsa bahsettıgımız aparat odur.
 
Sizin bahsettiğiniz, dogru akım motoru değilde, fırçalı kömürlü,"şrayge"tabir ettiğimiz motor tipi olmasın. O motorda, fırcalıları kaydırmak için, küçük bir redüktörlu motor bulunur. Fırçalar kaysırılarak hız ayarı yapılır.Yaklaşık, 48 vaya bu cıvarda fırca kömürü bulunur.
Motorunuza birde bu gözle bakarmısınız.
Dogru akım motoru ise, 2 veya 4 kömür bulunur.
 
2 kömür var. gelen voltajı ölçtüğümde dc kademesinde 59 60 buda karttan istediğim hız voltajıdır.tabi bu voltaj potansiyometre ile değiştirebiliyorum. şimdilik bir tane dc motor sürücü siparişi verdim. onu takıp deneyeceğim. büyük olasılıkla karttan diye şüphelendi diğer elektrikçiler bende redüktörle alakalı düşündüm. bakalım kimin düşüncesi doğru cıkacak. bilgileriniz için teşekkürler.
 
zeybek ustamın bashettiği motorun arka kısmında küçük bir motor gibi gözükür yada motorda fan varsa kapak içinde fanın alt kısmındadır onlarında kömürleri bitik yada rulman sorunu olabilir tabi invertör senkron çalışıyorsa referans voltajınıda kontrol etmenizde fayda var ikinci bir seçenek hassas bir iş yapmıyorsanız dc motor parasına eğer uygunsa sistem ac motor ve invertör alınarak ac ye çevrilebilir...
Kolay gele..
 
O zaman birde şöyle bakalım, motor sürücü kartla kontrol ediliyorsa,
Eger motorunuz zaman zaman asırı yüklenıyorsa, sürücü üzerındekı akım kontrolu yapan trımpot devresınden motorun hızı düşürülerek, çekdiği akımın düşmesi saglanır. Motorun akımını ölçe bılıyorsan egeri ölç, etıket akımı ıle karsılastır. Eger daha tolerans varsa, az yukselt.
Uzakdan tarıf ıle bu kadar yardım olabiliyor. Sorunu işin basında olan
siz daha iyi bilir ve çözersınız.
 
2 kömür var. gelen voltajı ölçtüğümde dc kademesinde 59 60 buda karttan istediğim hız voltajıdır.tabi bu voltaj potansiyometre ile değiştirebiliyorum. şimdilik bir tane dc motor sürücü siparişi verdim. onu takıp deneyeceğim. büyük olasılıkla karttan diye şüphelendi diğer elektrikçiler bende redüktörle alakalı düşündüm. bakalım kimin düşüncesi doğru cıkacak. bilgileriniz için teşekkürler.
Rediktör aklı estikce hız artırıp düşürmez, mekanik dişlilerden oluşan bir aksamdır, giriş portundaki hızı dişli oranına göre çıkış portundan verir. Buda sizin sıkıntınızın motor / sürücü kaynaklı olduğuna delalet eder. Tabi eğer dişliler sıyırıpda, arada bir aşınan - kırılan parçalar dişlilerin arasın giripde tutuculuk yaptığında, motor sabit döndüğü halde çıkış portundan saçmasapan hızlarda verebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,901
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst