donus hattı sıvı getiriyor

empror

Üye
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar. -18c de çalışan sistemim yavaş yavaş (3gun) donus hattı kar yapmaya başladı. Evaprayter temiz. Soğutma kapasitesi düştü. Bataryada -30c görürken -15c görüyorum şu an. Buz odası sıcaklığı da -10 dan aşağı düşmüyor. Tek kompresör çift oda besliyorum. + oda bataryası Selenoi di çekiyor ve batarya sıcaklığı hızlıca düşüyor. Fakat - oda soğutmuyor. - oda dönüşü karlı. Sıvı toplayıcı buz gibi. Kondanser şu sogutmali. Likit hattında gözetleme camindan dolu dolu likit gaz gecisi görüyorum. Kıfayetsiz soğutma şartlarında emme 1.2 bar basma 12 bar basınç var. TEV harici dengeleyicili. Buz odası 1175 w + oda ise 1900w kapasiteli. 404a kullanıyorum. Sorun ne olabilir? Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
gazınız eksik gibi görünüyor.

-20 derecede 404a gazın basıncı 3 bar civarında olmalı.

Ancak ,

Kondenserde dönen suyun sıcaklıkları nedir? Buda çok önemli. Daha önce 404 gaz ve sulu kondenserle çalışmadım ancak ısı atabilmesi için 17 - 19 bar seviyelerinde olmalı diye tahmin ediyorum.

Bu değerler çerçevesinde gazınız eksik gibi görünüyor. Bu değerlerde belki artı odanız soğutabilir ancak eksi odanız soğutmaz. Sisteminizde detaylı kaçak testi yapmalısınız.

kolay gelsin.
 
gazınız eksik gibi görünüyor.

-20 derecede 404a gazın basıncı 3 bar civarında olmalı.

Ancak ,

Kondenserde dönen suyun sıcaklıkları nedir? Buda çok önemli. Daha önce 404 gaz ve sulu kondenserle çalışmadım ancak ısı atabilmesi için 17 - 19 bar seviyelerinde olmalı diye tahmin ediyorum.

Bu değerler çerçevesinde gazınız eksik gibi görünüyor. Bu değerlerde belki artı odanız soğutabilir ancak eksi odanız soğutmaz. Sisteminizde detaylı kaçak testi yapmalısınız.

kolay gelsin.


Kondanser de dönen şu deniz suyu. Gunduzleri 19-22c arası oluyor genellikle. Geceleri ise 15c civarında. Tamam hafiften bir hisirti sesi var ama gözetleme camindan kabarcıklar görünmüyor. Yada drayer ve sonrası çok soğuk değil. Gaz eksik olsa superheat yakalayamam ama bataryadan sonra da karlanma oluyor. Bu normal mi? Yani batarya da yakalamam gereken soğukluğu donus hattına doğru yakalıyorum. TEV ile bir alakası olabilir Mi? Ya da gazı bosaltip yeniden şarj etmek ise yarar mı? Sayet Nem varsa, gaz Bataryada genlesemiyor olabilir Mi?
 
Dostum ,

Dönüş borusunun karlanmasının bir kaç nedeni vardır.

1 - buharlaşmamış gaz yani likit gelmesi sonucu dönüş borusunda da ısı alışverişi olur ve karlama yapar.
2 - gaz eksik olduğunda emiş basıncı ve emiş sıcaklığı düşerek evaporatör karlanmaya başlar. Bu karlanma emiş borusuna kadar ilerler.
3 - defrost rezistansları yeteri kadar çalışmıyorsa buzu eritemiyorsa yada arızalı ise derin dondurucunun kapısı haddinden fazla açık kalıyorsa bu nedenlerden dolayı akrlanma oluyorsa dönüş borusu buzlanabilir.

Boru üzerinde yada evaporatör üzerinde oluşan buz katmanı ısı transferini zorlaştırır. Bir nevi izolasyon gibi davranız. Sizin genleşme valfinden beslediğiniz akışkan ısı alamazsa bu likit dönüş hattına kadar gelir. Bu nedenle karlayabilir.

Kondenser hattı suyunu neden sorum eğer kondenseri aşırı soğutursanız olması gereken basınçtan daha aşağı düşer. Buda paralel olarak evaporatör basıncınıda düşürür. Bende daha önce bir gemide deniz suyu soğutmalı chiller çalıştırmıştım 600 kw soğutma kapasitesinde idi aşağı yukarı. Kış olduğunda yada soğuk denizlere hareket ettiğimizde sistem sıkıntı çıkartıyordu. Bu nedenle cihazda şöyle bir özellik vardı. Kompresör basma basıncını okuyup bu basıncı belli bir değerde tutmaya çalışan bir su regülatör vanası vardı. Soğuk sularda bu regülatör vanası suyun kış hızını kısıyordu.

Sizde soğuk sularda bu şekilde kontrol sağlayan bir sistem varmıdır?

kolay gelsin.
 
Dostum ,

Dönüş borusunun karlanmasının bir kaç nedeni vardır.

1 - buharlaşmamış gaz yani likit gelmesi sonucu dönüş borusunda da ısı alışverişi olur ve karlama yapar.
2 - gaz eksik olduğunda emiş basıncı ve emiş sıcaklığı düşerek evaporatör karlanmaya başlar. Bu karlanma emiş borusuna kadar ilerler.
3 - defrost rezistansları yeteri kadar çalışmıyorsa buzu eritemiyorsa yada arızalı ise derin dondurucunun kapısı haddinden fazla açık kalıyorsa bu nedenlerden dolayı akrlanma oluyorsa dönüş borusu buzlanabilir.

Boru üzerinde yada evaporatör üzerinde oluşan buz katmanı ısı transferini zorlaştırır. Bir nevi izolasyon gibi davranız. Sizin genleşme valfinden beslediğiniz akışkan ısı alamazsa bu likit dönüş hattına kadar gelir. Bu nedenle karlayabilir.

Kondenser hattı suyunu neden sorum eğer kondenseri aşırı soğutursanız olması gereken basınçtan daha aşağı düşer. Buda paralel olarak evaporatör basıncınıda düşürür. Bende daha önce bir gemide deniz suyu soğutmalı chiller çalıştırmıştım 600 kw soğutma kapasitesinde idi aşağı yukarı. Kış olduğunda yada soğuk denizlere hareket ettiğimizde sistem sıkıntı çıkartıyordu. Bu nedenle cihazda şöyle bir özellik vardı. Kompresör basma basıncını okuyup bu basıncı belli bir değerde tutmaya çalışan bir su regülatör vanası vardı. Soğuk sularda bu regülatör vanası suyun kış hızını kısıyordu.

Sizde soğuk sularda bu şekilde kontrol sağlayan bir sistem varmıdır?

kolay gelsin.
Evet hocam deniz suyu regulatorum var. Sistem bu sabah biraz toparladı kendini. Dünden beri devrede. Emiş hattında karlanma çok az seviyede . Batarya sıcaklığı düşmüş. Yaklaşık -27c . Kondanser ve regülatör ayarı yapmıştım. Sanırım dediginiz gibi subcooling yakalayamiyordum. Regülatör u biraz daha kisacagim yay basıncı üzerinden. Yükseği 15.5 16 bar yaparsam sanırım -30/-32 c batarya soğukluğu nu yakalarim diye düşünüyorum. Bilgilendirecegim.
 
Doğru tesbit. Kondenser su debisini kıstıkça kompresör emme basma basınçlarınıda kaydederseniz basma basıncı yükselirken emiş basıncının nasıl davrandığınıda burada paylaşırsanız daha çok bilgilendirici olacaktır.

kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,877
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst