Rüzgar türbinlerinde neden kanat sayısı 3 ve kanat açıları nerdeyse dik

serkan_48

Üye dümdüz üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
13,942
Puanları
4,156
Yaş
43
Konum
Antalya
Değerli arkadaşlar merhabalar.

Uzun zamandır rüzgar türbinleri hakkında yazılar okuyorum alternatörleri araştırıyorum. Ancak işin bu kısmının dışında aerodinamik kısmıda var. Benim anlamadığım kısım resimlerde de gördüğümüz türbinlerde neden hep 3 kanat kullanılıyor? neden 5 değil 7 değil 10 değil?

Birde ikinci sorum aşağıdaki temsili resimdeki gibi bir türbinde kanata gelen rüzgarın yönü düşünülürse rüzgar karşıdan geliyorsa rüzgar yününe göre kanatın duruş açısı neredeyse 90 derece gibi duruyor. Bu rüzgar için direnç oluşturmayacak mı? Açi biraz daha verilse pervane devir alması daha kolay olmaz mı?

Bilgisi olan arkadaşlarımız varsa bizleri aydınlatırsa sevinirim. Kolay gelsin iyi çalışmalar iyi forumlar. Saygılarımla.

maxresdefault5680.jpg
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Hocam tamamen tahmini degerlendirme yapiyorum herhangi bir kaynak yok elimde

Eger kanat sayısı cok olursa bir kanat ihtiyac duyacagini ruzgari almadan diger kanat gelmis olacak ve bu durum verim kaybina neden olacaktir siye dusunuyorum.bu mantikla ne kadar az sayida kanat olursa verim o kadar cok olur.o zaman niye 2 tane degil derseniz muhtemelen sistemin diferansiyeli ile alakali olabilir.yani yapilan testlerde 2 tane kanat olunca rolantide calismis olabilir ya da uretilen elektrikte asiri dalgalanmalara neden olmus olabilir.

Ikinci sorunuzda evet ruzgar karsidan gelirse bir nevi karsi kuvvet olusmus olacak ama pozisyonlama ruzgarin en cok estigi yone gore yapiliyor.her yonden eser ruzgar ama en cok hangi yonde esiyorsa ona uygun pozisyonlama yapiliyor diye biliyorum
 
İzmir de bu kanatları üreten firmalarda bizim vinçlerimiz çalışmakta. Bu kanatların imalatı çok zahmetli ve tamamen el işçiliğidir. Aynı zamanda tahmini fiyatı 1 kanat için 100 bin euro civarında yani ne kadar az kanat o kadar ucuz maliyet.
 
Yeni çalışmalar yeni gelişmeler var dolayısıyla pervanesiz/bıçaksız modeller de geliştiriliyor, şimdilik verimli olduğu için bu modeller piyasada, tabi arkadaşların söylediği fiyat/performans kriteri de var. Hava sıvılar gibi akışkan kabul edildiğinden hava ve deniz taşıtlarının çoklu kanat sayısına sahip pervanelerini örnek gösterebilirim. Gizmag.com dan değişik tipteki türbinlere göz atmanızı tavsiye ederim.

Türbin üzerindeki rüzgar yönü ve hız ölçerler sayesinde (en verimli hal) gerekli yön ve kanatçıklara açı verir, belli limitler üzerinde (tahmini 11-15m/sn) veya arıza durumunda kanatlar rüzgara direnç göstermeyecek açıya getirilir ve sabit durduğunu görürüz.
 
Tahmini olarak kanat sayısı artarsa ağırlık da artacağı için dönüş hızı azalacaktır.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Forum istatistikleri

Konular
127,961
Mesajlar
913,924
Kullanıcılar
449,609
Son üye
cherrywine

Yeni konular

Geri
Üst