Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
UPS çıkışı tam sinüs dür, işinize yarar. Ancak en az 1000 w.lık olması gerekir. Ups içindeki aküler düşük amperlidir ve sizin işinize yaramaz. Güneş paneli ile ya da daha önce evde şarj ettiğiniz 200 Ah.lik aküyü ups'ye bağlayarak kullanabilirsiniz. Ups'nin kendi şarj kontrolü ile 200 Ah. aküyü...
İlk başta onu denedim zaten. İlk yazımda olduğu gibi kol çevrilmeden bile 3-4 v. civarı motora çıkış veriyor. Haliyle az da olsa motor dönüyor. Bu motoru bisiklette kullanacağımdan durması gereken bisiklet yavaş yavaş yürüyor olacak.
Onu da düşündüm ama gaz kolu sadece 50-60 derece kadar dönerken pot 300 derece kadar dönüyor.
Kolun üzerine daha geniş bir yuvarlak plastik yerleştirip, aynen büyük-küçük kasnak gibi çalıştırmayı düşünüyorum.
Sayın by lent, sizin bahsettiğinizi anladım ama bu sistemde ldr olmaz. Işıkla veya karanlıkta çalışan ve ampülü yavaş yavaş yakan sistemden bahsediyorsunuz. Benim yapmak istediğim bisiklette kullanılacak. Yukarıda bahsettiğim el kolunu kullanmak zorundayım. Bisikleti hareket ettirmek için kolu...
Maalesef olmadı Serkan bey, gene eskisi gibi davranıyor. Bugün o bahsettiğim karttan alıp, denedim ama iş görmedi. Mıknatıs kutuplarını değiştirdikçe on-off anahtar gibi çalışıyor.
Çok teşekkürler sayın by lent. Manyetik kartta üst tarafta görülen transistöre benzeyen malzeme hall effect sensörü zaten. Onu söküp, yerine gaz kolundan gelen 3 kabloyu bağlayacağım. Sadece dediğiniz gibi kartın çıkışında 4 pin var. Artık onu da deneme yanılma ile bulmaya çalışırım.
Merhaba arkadaşlar.
Memlekette bulunan yeğenimin bisikletini elektrik motorlu yapmaya söz vermiş bulundum. Bir çok malzemeyi temin ettim. 24 v. 100 w.lık bir doğru akım motoru aldım. Aşağıda resmini verdiğim 24 v. 10 A. hız kontrol devresini aldım. Haliyle bisiklet olduğundan elektrikli gaz kolu...
Sayın irfanani2,
Bu zamana kadar çok sayıda motordan modifiye ederek alternatör yaptım ama 60 cm. çapında rotor görmedim. Sorularınıza cevap verebilmek için resim verirseniz daha kolay yanıtlarız.
Alkışlar ve tebrikler sizin için sayın binbaşı'm, ancak bu kadar güzel çizilebilirdi ve anlatılabilirdi. Ben en son yazımdan sonra pes etmiştim. Herhalde öğretmen olmanın güzel tarafı da bu. Bir kez daha tebrik ediyorum. Elinize emeklerinize sağlık.
Sayın binbaşı'nın açıklamalarına ilaveten,
OG. iletim hattında nötr olmaz. Sadece 3 faz kablo bulunur. OG - AG trafo merkezinin primer bölümü üçgen bağlıdır. Sadece 3 faz girer. Sekonder çıkışı ise yıldız bağlanır ki nötr noktası oluşsun.
Evet, aynen dediğiniz gibi yıldız noktası nötür noktasıdır ve çarpma yapmaz. Evimizdeki prizin nötr kablosu o köprüye bağlanmıştır.
Aynı olay 3 fazlı asenkron motorların yıldız bağlantısında da geçerlidir. Klemens kutusunda yaptığımız yıldız köprüsü 3 faz bobinin birleşim yeridir. O köprü de...