Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Mesajlarin tamamini okuyamadim ama, gordugum uzere cok yanlis bir kanaat var etrafta.
Oncelikle gumus daha iyi iletkendir.
Bakir ve altin sirasiyla gelir.
Neden yuksek cozunurluk ve elektronik uygulamalarinda pinler altinla kaplanir?
Gunluk kosullarda neredeyse hic korozyona ugramadigi icin...
Çünkü canım arkadaşım, 10 amper verebilip de, 10c deşarja sahip bir pil 100 amper verebiliyor.
Aynı şekilde, otomobil aküleri de değerini bilmiyorum ama, olayı yüksek deşarj oranına sahip olmasıdır. Çünkü ağırlığı fazla olmayıp kısa süreliğine de olsa çok yüksek güç verebilmelidir.
Bu da ancak...
Bunca arkadaş yanlış biliyor bir sen doğrusun diyorsun ama, senin iddia ettiğinin tersini söyledi diğer arkadaşlar. Senin söylediğini başka destekleyen kimse çıkmadı henüz. Kan içmek sana yaramıyor belli ki :D
İlk mesajlarında bana " Teori; 12v 10A=120w aküden 120w yükü 1 saat veya 1A yükü 120...
Ben mezun bile değilim . hatta elektrik elektronik daha ziyade benim hobim. Ama sen pillerin icadından önce mezun oldun heralde :D
neyle neyi çarpıp ne bulmuşum da ordan da hangi sonuca varmışım. senin dediğinden bulunacak rakamlar 12x6 = 72, onu da 6 ile çarparsak 432 çıkıyor.
Benim verdiğim...
Bu video sanırım sorunuza cevap olur.
şimdi akü var, akü var. ışıldaklarda kullanılan tırt kuru aküleri alıp 3000 watt bağlarsanız tabiki çalışmaz.
Fakat, uygun deşarj oranı olan bir pille tabiki 3000 watt quarz pırıl pırıl parlar. tabi ne kadar süreliğine parlar :) benim bu sorumda emin olmak...
Evet, ama, atladığınızı düşündüğüm bir nokta var.
12v, 10A olsun akü. bu enerjiyi 1 saat boyunca verebiliyor. Yani, 10 Amper enerji çekersek, içerisinde sakladığı toplam enerjiyi 1 saat boyunca verebiliyor.
Fakat bataryanın deşarj oranı varsa ( ki anladığım kadarı ile her batarya deşarj...
Peki, bazı pillerin deşarj oranları oluyor. mesela batarya normalde 10 amper ama, yüke geldiğinde 100 amper akım verebiliyor.
Kapasitesi 10 Ah ise, yük verip 100amper çektiğimizde, yaklaşık 6 dakika boyunca 100 amper çekebilirim gibi mi düşünmeliyim?
Bu deşarj durumu genel midir? yoksa...
Transistörden korkmuyoruz :) öğrendikçe aksine azmim artar benim. Ne yapamayacağımı bilince, yapabileceklerim daha şekilleniyor sonuçta.
Bu konu sayesinde zaten transistörleri nasıl görmem ve incelemem gerektiğini epey öğrendim.
Datasheet'lere baktığımda anlamsız şeyler değil anlamlı şeyler...
Mesela bir araba aküsünün üzerinde, 12 volt 60 Ah yazıyor.
Bunun anlamı, tam dolu iken, 1 saat boyunca sürekli 60 Amper çekilebilir demek mi? Daha sonra yeniden şarj edilmesi gerekiyor demek midir?
Yoksa nedir :)
Mesela,48 volt, 4.5kw bir yükü 3 saat boyunca çalıştırmak istiyorum diyelim...
Elektronik bölümündeki transistörleri anlamak konusunda yaptığım gibi, elektrik ve jeneratör olayına da dalmak istiyorum. Bu yüzden lütfen sabır gösteriniz :D
Jeneratör, elektrik ve elektrik yükü hakkında zaten bir miktar bilgim var. Fakat, puzzle bir türlü birleşmiyor. yine kritik noktadaki...
O zaman istediginizi elde etmenizi ancak pnp transistorle ulasabilirsiniz gibi gorunuyor. Ilk yazdigim konudaki pnp transistor cizimini baz alarak bir devre haxirlayabilirsiniz.
:) yani ucak yapamazsin degil. Ona bakarsan cnc yokken de araba motoru yapiyorlardi. Ama 100 km de 30 litre yakip 30 km yi gecmiyorlardi. Eskiden de ucaklar vardi ama, gunumuz ucaklari ile yan yana koysan birisi gozune komik gelir :). Ben de gecenlerde kendime bi cnc yaptim. Atolyemde malzeme...