Motor Anormal Amper Çekiyor

kapris61

Üye
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
104
Puanları
1
Yaş
39
160 kw iki adet motorumuz var motorun kullanıldıgı yer kum tesisi bir arıza icin cagırıltık ilk edepta motorlar yükte iken cektigi amper L1 320 L2 330 L3 520 amper cekiyor 520 amper ceken kablo damarı şaşeye alıyordu arızayı gidertik ama boşta caliştırınca L1 160 L2 170 L3 230 amper cekiyor bunun nedeni nedir acaba motor sargıları hasar görmüşmüdür ?
 
o faza ait kablo bağ gevsekliği veya kontaktor kontak yıpranması olabilir.sargılarlarda aşırı ısınmadan kavrulmada olmuş ola bilir sargılar arası direç ve şase arası dirençler normal mi?
 
sargıların direncini ölçüp hasar olup olmadığını bulabilirsin eğer ısıdan dolayı tel üzerindeki lag zarar görmüşsse fazla akım çeker....
 
Motorunuz çalışırken klemenslerden gerilimleri ölçün.Gerilim farkı yoksa gevşeklik olma olasılığı azdır.Sargıların yalıtım değerlerini ölçmeniz gerekir.Motorunuz büyük olduğundan standart bir avometre ile doğru ölçüm yapamazsınız.Meger gibi bir cihazla ölçmeniz gerekir.
Sargılarda sorun yoksa rotorda kılcal bir çatlak olabilir.
 
bilgileriniz icin ayrı ayrı teşekkür ederim cok saolun
 
160 kw iki adet motorumuz var motorun kullanıldıgı yer kum tesisi bir arıza icin cagırıltık ilk edepta motorlar yükte iken cektigi amper L1 320 L2 330 L3 520 amper cekiyor 520 amper ceken kablo damarı şaşeye alıyordu arızayı gidertik ama boşta caliştırınca L1 160 L2 170 L3 230 amper cekiyor bunun nedeni nedir acaba motor sargıları hasar görmüşmüdür ?
arkadaşım diğer ustalar gibi yapma lütfen.
1 320 330 520 amper çekiyorsa yükte kesinlikle termik şalteri değiştirin
2 kabloyu ölçün
3 motoru megerleyin
4 kontaktörün ana kontaklarını kontrol edin
5 gerilimi ölçün
mutlaka bu noktalar arasında bir arıza vardır.
 
Büyük ihtimalle sargılarda ölcüm yaptıgınızda omajlar normal cıkabilir ancak yükte ısınma oldugunda izoleler gevrer ve teller kısa devre yapar onun için fazlardan biri farklı akım ceker
 
160 kw motorun tel capı kalın sipir sayısının az parelel sayısının fazla olmasından dolayı ohmaj doğru ölcülmeye bilir megerle ölcüm yapılır meger yoksa W ıyüksek düşük Volt bir tırafoyla 12,24,48 v ola bilir cıkış ucuna pense ampermetre takılarak aynı kılemesten ölcü aletinle ölcer gibi amper muğaynesi yapılır faz başına düşen sargılarile diğer sargı uclarının amperi aynı üc ünunde eşit olması gerekir birinde dahi fark varsa sargılarda sorunvar demektir.
 
cok teşekkür ediyorum fikirlerinizi teker teker uyguluyorum ama halen arızayı net olarak giderebilmiş degiliz arızayı bulursam eger size bildiririm
 
KAPRİS 61 arkadaşım , 160 Kw motorundaki Ana güç kontaktörlerini söylermisin? ayrıca motoru klamens kutusunu aç ve uçları sök. Enerjiyi ver ve faz kalemi ile gerilim değerlerini kontrol et.Sonra Devredeki Kumanda elemanlarını göz ardı et.Eğer bu kısımda sonuca ulaşamadıysanız Geriye kablo ile motorun sargıları kalıyor. Topraktan yapacağını sanmıyorum arkadaşlar. Motorun kapaklarını açabiliyorsanız bobinler arasında 48V yada 24V DC bakır yada demir bir lamaya enerji vererek hangi oluk sargısı arasında kısadevre yıpranma olduğunu bobine çekerek anlayabilirsin.Kollektördeki yöntem ile birebirdir.Saygılarımla...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,124
Mesajlar
933,332
Kullanıcılar
453,197
Son üye
Emre5212

Yeni konular

Geri
Üst