shinobi

Üye
Katılım
18 May 2006
Mesajlar
18
Puanları
1
Yaş
46
Kompanzasyon Sistemleri

1-) Reaktif ceza nedir
Alternatif akımla beslenen bir sistem kendi iç özelliklerine göre devreden akım çeker. 10 Kwatt’lık bir elektrikli ısıtma cihazını alternatif akımla beslediğimizde sinüsoidal olarak yükselen gerilimle eş zamanlı olarak sistemden çekilen akımda artar. Burada yük rezistif olduğu için sistemin çektiği akım gerilimle aynı fazda olacaktır. Isıtıcı yerine bir elektrik motoru bağlarsak gerilim en yüksek olduğu anda akım, en yüksek değerde olmayacak, akım daha yavaş olarak yükselecektir. Yani devredeki gerilim ile akım aynı fazda olmayacaktır. Bu durumda ELEKTRİK SAATİ kullanılan enerjiyi doğru olarak kaydedemeyecektir. Bu yüzden siz endüktif (motor) veya kapasitif (floresant lamba) yükle şebekeden güç çekiyorsanız, dağıtım şirketi sizden REAKTİF GÜÇ bedeli, talep edecektir.
2-) Kompanzasyon sistemi nedir;

Elektrodinamik sisteme göre çalışan transformatör, elektrik motorları gibi cihazlar, şebekeden mıknatıslanma akımı çekerler. Mıknatıslanma akımı, endüktif karakterli bir akım olup manyetik alanın teşkili sırasında şebekeden çekilir, manyetik alan ortadan kalktığında şebekeye tekrar iade edilir. İşte bu mıknatıslanma akımı REAKTİF AKIM’dır.



Reaktif güç ihtiyacını karşılamak için, reaktif gücün belli bir yerde üretilmesi gerekir. Reaktif gücün, reaktif elektrik santrallerinde üretilip enerji nakil hatlarından geçerek tüketiciye ulaştırılması, bu hatların fuzuli olarak işgal edilmesi anlamını taşır. Aktif güçten tam olarak yararlanılması için reaktif gücün, tüketim merkezlerinde üretilmesi en uygun yoldur.



Tüketicinin normal olarak şebekeden çektiği endüktif gücün, kapasitif güç çekmek suretiyle dengelenmesine KOMPANZASYON ve bu dengeyi ihtiyaca göre ayarlamaya KOMPANZASYON SİSTEMİ denir.

NOT: ALINTIDIR

Bilgi amaçlı yazdım umarım işe yarar...
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
açıklama tamamen mantıklıdır üstelik alıntıdır buraya koymadan önce iki kere okudum hata varmı diye kimsenin birşey diyemeyeceği kadar su götürmez doğruluktadır. ders kitaplarında aynı bilgiler biraz daha anlaşılmaz bir dilde (tabi eml de okuyanlar için) mevcuttur zaten.
 
Merhaba arkadaşlar... Kompanzasyon konusunda eğitim alabileceğim seminer, kurs, ya da yöntem biliyorsanız lütfen yardımcı olun... Teşekkür ederim.
 
Ben bu bilginin bazı bölümlerine itiraz ediyorum. Madem bu bölüm kompanzasyon bölümü bu konuda da kompanzasyon nedir soruna cevap veriliyor bilgilerin soru işareti bıkakmaması gerekir. Örneğin " floresant lambaya kapasitif yük" demişsiniz.
"Mıknatıslanma akımı, endüktif karakterli bir akım olup manyetik alanın teşkili sırasında şebekeden çekilir, manyetik alan ortadan kalktığında şebekeye tekrar iade edilir" demişsiniz.
"Reaktif gücün, reaktif elektrik santrallerinde üretilip enerji nakil hatlarından geçerek tüketiciye ulaştırılması, bu hatların fuzuli olarak işgal edilmesi anlamını taşır. Aktif güçten tam olarak yararlanılması için reaktif gücün, tüketim merkezlerinde üretilmesi en uygun yoldur. demişsiniz

Zaten konunun yarısından çoğu bunlarla anlatılmış. Bana göre bu anlatımlar doğru değil.
 
Cevaplarını bende merak ettim... bekliyorum
 
1-floresant lambaların balastları endüktif yüktür. Ve cos değerleri oldukça düşüktür."Bu yüzden siz endüktif (motor) veya kapasitif (floresant lamba) yükle şebekeden güç çekiyorsanız," cümlesi kafa karıştırır. Belki yeni elektronik balastılar için bu söylenebilir. Bunun genel bir tanım olarak söylenmesi doğru değildir.
2-"manyetik alan kalktığında şebekeye tekrar iade edilir" tanımı şöyle anlaşılıyor 10kW bir motor 1 saate 3kVAR reaktif enerji çekti. Motor durdu enerjiyi geri vermesi gerekiyor. Bu doğrumu?
3-"reaktif enerji santrali" tabiri ve devamındaki açıklama reaktif yüklerin tüketim merkezlerinde üretildiklerinde hatları reaktif yüke maruz bıkmadığını söylüyor. Halbuki reaktif yük çeken bir motor santralden trofolardan ve tüm hatlardan o fuzuli yükü çeker.
 
Bu anlatım Kabaca olacak ve sizlere sadece biraz olsun kompanzasyon hakkında genel bilgi vermek amacı ile yazılmıştır.Kesinlikle konunun uzmanı değilim.

Sanayi tesislerinde Elektrik sayaçları bir çok ölçüm yapar bizim için önemli olan 3 tanesidir.
1-Aktif Tüketim
2-İndüktif Reaktif Tüketim
3-Kapasitif Reaktif Tüketim

Aktif tüketim: Aslında açıklamaya gerek yok ama Ben kabaca gerçekten iş yapan Elektrik enerji mikrarı Diyorum

İnd.Reak. Tük.:Kullanımdaki İndüktif yüklerdeki (ELEKTRİK MOTORLARI,BALASTLAR VB.) Kayıpların miktarı

Kap.Reak.Tük.:Kondansatör gibi yüklerdeki Kayıp Miktar.

SANAYİTESİSLERİN DE İNDÜKTİF YÜKLER ÇOK FAZLA OLDUĞUNDAN ENERJİ KAYIPLARI ÇOK FAZLADIR.BUNU ENGELLEMEK İÇİN
KOMPANZASYON SİSTEMLERİ KULLANIRIZ VE BUSİSTEMLERDE KOMPANZASYON KONDANSATÖRLERİ KULLANILIR.SİSTEM İNDÜKTİF TÜKETİMDEYSE KONDANSATÖRLER DEVREYE ALINIR AKSİ DURUMDA DEVREDEN ÇIKARILIR.
BU İŞLEMLER "REAKTİF GÜÇ KONTROL RÖLELERİ VASITASIYLA OTOMATİK OLARAK YAPILIR.


Akım İle Gerilim arasındaki faz açısı cos phi oluyor işte bu açının büyüklüğü bizim enerji kayıplarımızın sebebi.

mükemmel şart cos phi nin 1 olmasıdır.
Şimdi Kabaca Bu Açının Nasıl oluştuğuna bakalım.İndüktif yükler Akıma Zorluk gösterir.Dolayısı ile çok indüktif yük akıma bir direnç oluşturduğundan akım fazı geri kalacaktır.Kondansatörlerde gerilime karşı bir direnç gösterirler ve biz şebekeye kondansatörler alarak gerilimle akımı aynı faza getirmeye çalışıyoruz.

Tekrar ediyorum anlatım kaba ve basittir amacım sadece sizlere bir fikir kapısı açmaktı. Saygılar.
 
ya arkadaslar trafo hakkında bılgısı olan ne olur buraya bıldıgı şeyleri yazın ..benım acil olarak trafoyla ilgili bilgi almam gerekiyor..
 
ya arkadaslar trafo hakkında bılgısı olan ne olur buraya bıldıgı şeyleri yazın ..benım acil olarak trafoyla ilgili bilgi almam gerekiyor..

arkadaşım bu konuyu yanlış yerde arıyorsun sitede transformatörler hakkında yeterince bilgi var biraz araştırsan bulursun. Ayrıca trafolar hakkında ne öğrenmek istiyorsun onu söylersen daha çok yardımcı olabiliriz.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,692
Mesajlar
929,047
Kullanıcılar
452,397
Son üye
otomasyon1es

Yeni konular

Geri
Üst