Öncelikle Hızlı cevabınız için çok teşekkür ederim. Daha önce hiç böyle bir şey yapmadım ne kadar elimin yatkınlığıda olsa bilen biri gibi olamam ama hiç bir kabloyu söküp takmadım sistem aynı olduğu gibi.Prizleriniz nasıl, sıkıntı tesisatta olmasın, daha önce benzer tamiratlar yaptınızdeğil mi?
Cevabınız için teşekkür ederim.Fişi çekip kontrol kalemiyle prizin toprak iletkenine bakın, sonuç nedir?
Cevabınız için çok teşekkür ederim.Merhaba.
1-Bu kullanılan prize saç kurutma makinesi, ütü, vb. başka cihazlar bağlandığında prizde bunlar çalışıyor mu? Eğer bunlar da çalışmıyorsa priz otomatı ev panosundan düşmüş veya priz içindeki bağlantılarda ısınma (yanma) nedenli olarak temassızlıklar bu takılan fişe iletimi engellemiş olabilir.
2- Elektrik süpürgesi motorlarının motor çalışma kontrolünde ilk yapılacak işlem; motoru diğer tüm bağlantılarından sökerek motorun 220 volt elektrik giriş uçlarından avometreyle omaj kontrolünü yapmaktır. Bu ölçümde belirli sayısal değerler dijital avometrede okunuyorsa bu motor sağlamdır ve fiş-kablo bağlayıp prize takıldığında (motoru sabitleme şartıyla, yoksa motor ani kalkış mometiyle fırlayabilir, buna özellikle dikkat!) motor omaj değeri okunduğundan mutlaka çalışır. Omaj değerleri okunmuyor, sonsuz omaj gösteriyorsa motorun sarımlarında veya fırçaların (kömürlerin) iç temasında iletim sıkıntıları olabilir.
3- Motora gellinceye kadar tüm ara bağlantılar, anahtar, hız kontrol kartı bağlantısı, kademe kademe devreye alınıp hangisinde sıkıntı varsa böylece o tespit edilip onda yoğunlaşılıp o tamir edilmeye (örneğin açma-kapama anahtarı kesin bozuksa yenisi satın alınır) çalışılır. Tüm elektrik süpürgelerinde (devir kontrol kartlı olsun veya olmasın) arıza arama veya giderme işleminde öncelikle bu yollar takip edilmelidir. Motora paralel bağlı olan parazit kondansatörünün (motora paralel bağlı olan sarı, dikdötgen prizma plastik parça) tüm bu kontrollerde sökülüp ayrılmasına ise hiç gerek yoktur, çünkü kontrol sonuçlarını hiç etkilemez, sadece iç şebekeye vereceği parazitleri (EMI) önlemek amaçlı konulmuştur.
Not: Tüm elektrik süpürgelerinin ıslak-kuru, sulu sistemli veya halı yıkama makineleri elektrik motorlarının normal zamanınından çok daha çabuk bozan en büyükr sebep, bu motorlara suyun kaçması ve fırça-kollektör arasında bunun kesin sıkıntılara yol açarak motor ömrünü daha çabuk bitirmesidir. Sizin hor olarak kullanmanız değil sadece su kaçması, emilmesi, vb. nedenler bu motorların en büyük (corona virüs gibi tehlikeli!) düşmanıdır, bundan mutlaka sakınmak gerekli. Kolay gelsin.
Kablo da iç kopuk varsa nötr gelmiyor olabilir. Fişi prize 180° cevirerek takıp kontrol kalemi ile diğer uçtan faz kontrolü yapın. Normalde bu gibi kontroller avometre ile yapılması gerekir.
Merhaba. Estafurullah, Bakın, kontrol kaleminin ışığının motordan önce tek bir kablosunda yanması, bu elektiğin 2 ucunun (faz+nötr'ün) da motor girişine kadar geldiğini melesef net olarak gösteremez, çünkü nötr ucu da başka (2.) bir kabloyla iletilip (arada anahtar varsa örneğin ondan açıkken da geçerek) gelmesi gerekiyor, bu motor 2 uçla (kutupla) çalıştığı için bu durum gereklidir. Motor giriş uçlarını bağladığınız bu motor girişlerini bir ampüle (100 watt.lık duya taklı bir ampule) bağladığınızda onun hemen yanması gerekiyor, yanmıyorsa Elektrik, faz ucu kontrol kalemiyle yansa bile 2 ucuyla tam gelmiyor demektir. Bunu deneme olanağınız (veya yapacak başka elektrikçi tanıdığınız varsa eğer) bunu yaparak motordan önce kablolarla 220 voltun geldiğini (kabloların içinde de kopma, sıkıntı olabilir çünkü) anlamanız gerekiyor. Gelen 220 volt ampülü yakıp motoru çalıştırmıyorsa motorda iç sıkıntı mutlaka var demektir, bu durumda da ya tamiri ya da sıfırını almak gerekecektir.
Süpürge motoru (kombine fan + üniversal motor) olarak mutlaka imal edilen bu süpürgenin o süpürge için tercih ettiği markayı ve ayni watt gücünü tercih etmelisiniz, tam muadili olamayan çok farklı veya yüksek watt gücündeki daha farklı motorlar bu süpürgelerde (çift hava dolaşımlı sulu tipler, tek hava dolaşımlı kuru tipler gibi) sıkıntılara ve bazı uyumsuzluklara büyük olasılıkla neden olabiliyor çünkü. Motorun çalışmayıp içten sargı, kollektör, vb. sıkıntıları varsa elektrik motoru elektrik tamir (bobinaj sarım) atelyelerinde tamir edilebiliyor, ancak sıfırını almanız bu maliyetten az veya eşit gibi çoğu zaman olacağından, ayni markanın, ayni watt gücünde olan orijinal yedek parçası olarak satılan süpürge motorlarını mutlaka tercih edin.
Motora bir kereliğine çok az su gidip süpürgenin fişi prizden çekilip motorun kurutulmasıyla bu çok büyük bir sorun olamaz, ama sürekli ve pek farkedilemeden motor içine düzenli çekilip emilen sularla hareketli kısımlarında bu sıkıntılar zamanla olabilir. Köpüklü sünger, keçe, vb. motora su geçirimini önleyen filtreler olması gereken yerlerinde (yuva veya soketlerinde ise) ve sağlıklı (bakımlı) olduklarında sulu sistemlerde bu bariyerleri kolayca aşarak geçemezler. Kolay gelsin.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?