ustaya götürdüm 4 tane usta denen vatandaşlara götürdüm hepside bi şeklide kablolarla uğraşıp çalıştırıyo kimi diyo beyinden (araçta beyin yok) ansızın stop ediyorYanlış anlamayın da ustaya hiç götürdünüz mü, halledemedi mi?
dediğiniz gibi kıvılcım var ise Elektrik devresinde sorun yok demek bir, sorun yakıt sistemindedir bu da iki. Zaten arabada arızalar 2 ye ayrılır onların ismini de verdim.
benım anlamadığım konu yazdıklarınızdan tahmınım sankı depodan yakıt gelmiyor bellı bır sure çalışıp stop edıyorsa bu olabılır veya ateşleme bobini arızalıdır isininca ateşlemeyı kesıyordur kolay gelsın
sanırım uzaktan pek yardım alamıyoruz
Çeşitli senaryoları (Akla gelen varsayımları) tamamen akıldan silmek için öncelikle benzin süzgecini tamamıyle değiştirin.Tıkanması durumunda (Başıma gelmişti,motor apansızın istop ediyordu) motorunuzun karbüratöre olan benzin akışında,belirli periyotlada problem olacağından istop eder.Benzin pompası manuel,yani elle bile basılınca,benzinin karbüratöre bu durumda çok kolay pompalanır durumda olması gerekiyor.Bunu kontrol edin.
Ateşleme sitemindeki bujiler,buji ateşleme kablo takımı,(4 adet,silindir sayısı kadar),bobinden gelen YG'in distribütöre geldiği izolasyonlu iletim YG kablosu dahil hepsini yenisiyle değiştirin.Bunları yapmak arızayı tam olarak çözmezse de kayıp değildir,yakıtın tasarruflu kullanılmasıyla kendisini amorti etmesini sağlamış olursunuz.Arıza ateşleme kabloları iç yapısından kaynaklı ise,bu stop sorunu kendiliğnden de çözülebilir.kablo sırasını şaşırmamak için söktüğünüz her bir kabloyu ayni anda yenisiyle değiştirin.Ateşlemede normalden farklı bir vuruntu,sarsıntı olursa birinin ateşleme sırası kazara yanlış yerleştirilmiş demektir.(1-3-4-2) veya (1-2-4-3) Kolay gelsin.[/QU
disbürütör kapağı değişti
bujiler değişti
buji kabloları değişti
bobin değişti
bide arabayı değiştirisem tam olcak
Çeşitli senaryoları (Akla gelen varsayımları) tamamen akıldan silmek için öncelikle benzin süzgecini tamamıyle değiştirin.Tıkanması durumunda (Başıma gelmişti,motor apansızın istop ediyordu) motorunuzun karbüratöre olan benzin akışında,belirli periyotlada problem olacağından istop eder.Benzin pompası manuel,yani elle bile basılınca,benzinin karbüratöre bu durumda çok kolay pompalanır durumda olması gerekiyor.Bunu kontrol edin.
Ateşleme sitemindeki bujiler,buji ateşleme kablo takımı,(4 adet,silindir sayısı kadar),bobinden gelen YG'in distribütöre geldiği izolasyonlu iletim YG kablosu dahil hepsini yenisiyle değiştirin.Bunları yapmak arızayı tam olarak çözmezse de kayıp değildir,yakıtın tasarruflu kullanılmasıyla kendisini amorti etmesini sağlamış olursunuz.Arıza ateşleme kabloları iç yapısından kaynaklı ise,bu stop sorunu kendiliğnden de çözülebilir.kablo sırasını şaşırmamak için söktüğünüz her bir kabloyu ayni anda yenisiyle değiştirin.Ateşlemede normalden farklı bir vuruntu,sarsıntı olursa birinin ateşleme sırası kazara yanlış yerleştirilmiş demektir.(1-3-4-2) veya (1-2-4-3) Kolay gelsin.[/QU
disbürütör kapağı değişti
bujiler değişti
buji kabloları değişti
bobin değişti
bide arabayı değiştirisem tam olcak
Merhaba.Bu türden bir arızaya yol açabilecek olan en önemli parçaları da zaten değiştirmişsiniz.Bir de distribütörün dönmesini sağlayan (Genellikle 90 derece açıyla hareketi ileten dişliler grubu) distribütör milinin alt ucundaki birbirine kavraşarak çalışan bu dişlilerin boşlukları varmıdır diye bir kontrol ettirin.Aklımdaki bu senaryoya göre,belirli km.'ler gittiğinde bu dişliler bir miktar da ısınmakta ve biraz aşınma boşluğu da bulunan bu dişliler,kısa bir an için tahriği (Döndürmeyi) kesmekte,ateşleme kıvılcımı da,bu esnada bujilerde dolaşamadığından motor duruyor da olabilir.Bu dişlileri gözle yakından inceletmenizde/incelemenizde kanımca bir yarar da olabilir.Bunu başıma gelen kilometre (Hız) göstergesinin,şanzımandan küçük bir dişli ile,hareketi gösterge panelindeki km. sayacına flexsibıl bir çelik telle iletimde,uzun km.ler ve aşırı sıcak havanın da birleşmesiyle,zaten bir miktar aşınmış olan bu küçük dişlideki boşluğun,ısıyla genleşip,hareket iletmeyi,bağlı olduğu şanzıman dişlisinden kesmesi (Ayırması) yoluyla,benim geçici olarak yaşadığım km.sayacı arızasına tam olarak da benzeterek,buradan hareketle belirtmek isterim.Kolay gelsin.
Merhaba.Bu türden bir arızaya yol açabilecek olan en önemli parçaları da zaten değiştirmişsiniz.Bir de distribütörün dönmesini sağlayan (Genellikle 90 derece açıyla hareketi ileten dişliler grubu) distribütör milinin alt ucundaki birbirine kavraşarak çalışan bu dişlilerin boşlukları varmıdır diye bir kontrol ettirin.Aklımdaki bu senaryoya göre,belirli km.'ler gittiğinde bu dişliler bir miktar da ısınmakta ve biraz aşınma boşluğu da bulunan bu dişliler,kısa bir an için tahriği (Döndürmeyi) kesmekte,ateşleme kıvılcımı da,bu esnada bujilerde dolaşamadığından motor duruyor da olabilir.Bu dişlileri gözle yakından inceletmenizde/incelemenizde kanımca bir yarar da olabilir.Bunu başıma gelen kilometre (Hız) göstergesinin,şanzımandan küçük bir dişli ile,hareketi gösterge panelindeki km. sayacına flexsibıl bir çelik telle iletimde,uzun km.ler ve aşırı sıcak havanın da birleşmesiyle,zaten bir miktar aşınmış olan bu küçük dişlideki boşluğun,ısıyla genleşip,hareket iletmeyi,bağlı olduğu şanzıman dişlisinden kesmesi (Ayırması) yoluyla,benim geçici olarak yaşadığım km.sayacı arızasına tam olarak da benzeterek,buradan hareketle belirtmek isterim.Kolay gelsin.
teşekkür ederim disbürütörü bi söktüreyim
bobinden disbürütöre eteşlemeyi sağlayacak elektirk hiç gelmiyo
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?