tam bişi yazacaktım vaz geçtim başlığı yanlış anladığımı düşündüm o iş kolay ama piller a olarak hesaplanmazlar
bunu tam hesaplaman için ah cinsinden veremn gerek .
2. önemli husus senin pillerin yaga akulerin kullandığın dc kaynak her ne ise derin deşarja ne kadar dayanır onun eğrisini verirsen hesaplayabiliriz. yok elinde eğri yoksa maalesef yapıcan deneyecen şu kadar deyeceğiz ..
mesela ben basit bir örmek vereyim aküde yazan 50 ah yazan bir aküde anlam şudur 50 amper çekersen 1 saat 1 amper çekersen 50 saat dayanır demek . batarya ve akülerde kapasite cinsnden verilir .
teori böle ama ya pratik?
pratikte o aküden 50 amper süekli çekersen 10 dakika sonra patlar o akü
peki 50 amper çekmeyelim 1 amper çekelim bu seferde akü yarı seviyeye geldimi artık o 1 amperi veremez olur çünlki bildiğin gibi sülfatlı aküler derin deşarja dayanmaz .. % 50 ye geldimi gücü düşer
araba teknolojilerinde yaşadiığımız en büyük sorun bu akülerin derin deşarja ne kadar dayanacağıdır ..
nikel kadminyum lityium iyot çalışıyorlar o konuya henüz vakıf değilim yani azbişiler biliyomda bilgi verecilecek kadar değil yanlışlığından yada doğruluğundan emin değilim ..
mesele şu ki arkadaşım senin bu piller sağlammı yenimi eskimi kaç defa şarja dayanıyor yarı ömründen sonra şarj deşarj grafiği nasıl ? bunları bildirebilirsen belki hesap yapabiliriz.
yok veremiyorsan deneyecen saat tutacan abisi..
ha bunu sakın öyle kötü bişimiş gibi algılama başımıza bir sürü işte geliyor öle senin gibi basit işlerde değil cihaz üretiyoruz etiket yapammız lazım hesaplıyoz kitaplıyoz olmuyor . bir sürü etken var hava yükseklik yakıt kalitesi bilmem ne napıyoz . tuuyoruz 36 derecede 90 ve yukarısı oktanlı yakıtla teste başlıyoruz .
çıkıyor çıkıyor en fazla akımı gördüğümüz yere max yazıyoruz .. derecesini ölçüyoz çalışma max sıcaklığı diyoruz vırt zırt türk usulu yane ...
avrupalılar farklımı yapıyor sanıyorsun tabikide hayır ama onlar bizim gibi yalan dolan test yapmıyorlar adamlar harbi test düzenekleri ile harbi verilerle harbi yazıyorlar ...