Ekli dosyayı görüntüle 58920
Herkese Merhabalar,
Yaklaşık 8 ay önce, hala çalışmakta olduğum firmada makina mühendisi olarak işe başladım.
Firmanın üretimini olumsuz etkileyen kronik problemlerinden birisi,
Makinelerde kullanılan HTD 405 5M kayışların kopması,
Kayış arızalarını azaltmak yönünde vereceğiniz her türlü önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim,
Tabi ki kayış kopmalarını ve diş dökülmelerini dişli hizası, doğru gerdirme vs gibi yöntemlerle minimize etmek en uygun çözüm olacaktır,
Ancak aklımda, şematik olarak da basitce anlattığım çift dişli ve çift kayış kullanma fikri var ,
Prosesimiz açısından kayışın kopup makinanın planlanmamış bir zamanda durması ile kayışın koptuğunu görüp makinanın çalışma periyodunu tamamladığında kayışı değiştirmemiz üretim kaybı açısından çok fark ettiriyor.
Zaman kayışlarında böyle bir uygulama görmemekle beraber çok mantıksız gelmedi ancak motor mili 2 dişliye birden geçecek uzunlukta değil,
İkinci bir soru olarak motorları bobinaja gönderdiğimiz sıralarda motor milini daha uzun revize ettirip ettiremeyeceğimdir,
Cevaplarınız ve başlık altında oluşturacağınız yeni tartşmalar için şimdiden teşekkür ederim.