Anakartlarda görülen ve en sık rastlanılan arızalar;psu çıkışındaki voltaj düzensizliklerinden kaynaklı olarak oluşabilen chipset arızaları,tornavida kaymalarından oluşabilen bakır yollarda,gözle görülmesi bazen zor olan ezilmeler,kopmalar,anakart giriş regülatörleri arızaları,kuzey ve güney köprüsü chipsetleri,çalışma sırasında fare,klavyenin jak girişlerindeki çıkarma-takma işlemi sırasında direnç değişiminden,bunların sürücü entegre devrelerinin arızası,slotlara yanlış,uygun olmayan parçaların takılması sırasında oluşan iç bağlantı arızaları,statik elekrik kaçağı ile chipsetlerde oluşan arızalar,vb.arızalardır.Kondansatörlerin şişmiş olması,her zaman bozuldukları anlamına da gelmez.Sızıntı yapmayarak iç elektrolit sıvısı akmamış olanlar,doğru ölçüm sonuçlarıyla tamamen,orijinali gibi sağlam da olabilirler.Dış görünüşlerinden doğru bir karar vermek zordur,ayrıca kondansatör bacak bağlantıları serbest iken ölçüm yapılmalıdır.
Anakart tamiri,ayrıca özel donanımlar da gerektiren(Her çıkış kademesinin doğruluğunu test edebilecek özel yapılmış test kitleri,devreleri),bu işin özel olarak eğitimini almış kalifiye elemanlar da isteyen profesyonel bir iştir.Amatör,hobi olarak ancak belli seviyelere,yüzeysel arızalara müdahele edebilmeniz bile,eğer gerekli tedbirler alınmamışsa ve dikkat edilmezse,diğer parçaların sağlam kalması açısından da güçlükler olabilir.Chipsetlerin lehiminin anakartta yapılması da özel teknikler ve ekipmanları gerektirir.Bir de anakart arızasına yalnızca kondansatör gibi dar bir çerçeveden de bakılmaması,çok yönlü olarak önce gözle,büyüteçle,fiziki hasarlar açısından kartı tepeden tırnağa kadar incelenmesi,daha sonra gerekli özel ekipmanlarla slotlara,geçme fişlere takarak,bu noktalarda gereken ve istenen çıkış değerlerini verip vermediği,kademe kademe elektriğin girip ilerlediği tüm devre yolları boyunca,çok dikkatli ve planlı olan testlerinin yapılması gereklidir.Saygılarımla.