ÇEŞİTLİ DONANIMLARI AKÜYLE ÇALIŞTIRAN ARAÇLARDA ISI İZOLASYONUYLA PERFORMANS ARTIŞI (DEVAMI)
Bu izolasyonu başarıyla yaptığınızda akünüzün kutup başlarındaki voltaj değerinin soğuk,üşümüş eski elektrolitli haline göre çok farklı olarak yükseldiğini de görebilirsiniz.Bu farkı marş motorunu aşırı soğuk havalarda çevirirken,farlarınızı soğuk havalarda far kuvvetlendiricisi,yani özel röle de kullanmadan,çok parlak ve görüş sahası eski halinden çok daha iyi olarak da çalıştırmanız neticesinde kolayca fark edebilirsiniz.
Bunlar izolasyonlu akülerin en önemli avantajıdır.Peki bu izolasyonun hiç dezavantajı yok mu
dur?Elbette ki vardır.O da şu şekilde olabilir.Soğuk havalar geçip,mayıs,haziran aylarına girdiğinizde, bu izolasyon hala aküde mevcut olup durmaktaysa,aküde erken ve kendiliğinden deşarjlara da neden olabilir.Daha da açıkçası,akünün üzerine koyduğunuz ıslanan tipte,suyu seven bir malzeme veya suyu tutmayan (Sevmeyen) bir malzeme olsun,hiç fark etmez,bir şekilde ıslandığında (Sızan yağmur suları,yıkama,vb.çeşitli nedenlerle) üzerinde biriken ve iletken olabilen çeşitli tozlar,toprak tozları,partiküller,asit damlaları,vb.) bu üst kısmı örten malzeme yüzeyi üzerinden,elektrik iletimini sağlayarak,akünüzün bazen kendiliğinden ve bekleme durumlarındaki deşarj (Boşalma) oranını fazladan arttırabilir.Bunun için akü zerinde sözünü ettiğimiz iletken bir elektrolit ortamının da ayrıca oluşmuş olması şartı vardır.Kuru ve üstü açık bırakılan (Yan çeperleri yine izolasyonlu bırakıldığında) yaz veya kış şartlarında çok olumsuz bir durum,bu akü için söz konusu değildir.Ancak yazın çok sıcak günlerinde,gece ve gündüz arasındaki sıcaklık değişiminin birbirine çok yaklaştığı ve normal derecelerin üzerindeki sıcaklık değerlerinde,akülerin çıplak,yani izolasyonsuz olarak da bulunması,tabi ki en ideali olacaktır.Bu haliyle aşırı sıcaklarda izolasyonlu olarak bulunması,aşırı sıcaklarda daha az şarj akımı ve şarj gerilimi (Aküye toplamda verilecek,sıcaklığın fonksiyonu olan güç değeri) akü için yeterli olduğundan,yani elektrolitin normal durumundan daha sıcak bulunmasındaki bu özel hali,bu açıdan da akü ömrü ve şarj dengesi,optimum şarj akımının devamlı ve dengeli olarak sağlanması açılarından büyük önem taşıyacaktır.
Akülerimizin ve indirekt olarak da,uzaktan kumandayla çalışan tüm alarm cihazlarımızın,her zaman daha kolay,işlevsel olarak da çalışabilmeleri dileğimle.Kolay gelsin.Saygılarımla.