İndüksiyon Isıtma Sürücü Devresi

manyeto üstadım açıklamaların için teşekkür ederim bu hafta sonu H köprülü motor sürücüleriyle uğraşan bir arkadaşımı ziyaret ettim ve trafomun yanma sebebini IGBT leri sürerken yaptığım hataları öğrenmiş oldum şimdi sizlere biraz daha soru soracağım dc link gerilimini şebekeyi gegüle edip elde etsen ve tank devresini büyükçe bir ferit nüve ile izole etsem ve ıgbtleri dsp bir işlemci ile sürsem pals trafoları yerine dc-dc konvertör kullansam devre sağlıklı çalışırmı birde burada ilk başlangıçta rezonans olması için geri beslemeyi göz ardı edip 1periyod sinyal verip ondan sonramı tanktaki snyale ayak uydurmalıyız
 
yapmak istediğin devreyi grafikle gösterirsen daha iyi olur
daha anlaşılabilir olur.
 
daha yapmak istediğim tam net bir şey yok 4046 ile olan şema pek esnek değil ben diğer çalışmalardan fotolar ekliyeyim onlar üzerinden burası böyle olur gibisinden şemamızı malzememizi hep beraber şekillendirelim
 
bu arkadaş hiç bir geri besleme yapmamış gibi görünüyor burada nasıl tam istediği zamanda tetikliyor kafam almadı
 
Tank voltage denen yerden hem gerilim bilgisini, hemde faz sinyalini alıyor.
 
peki üstat bu fotodaki ferit trafo ile yapılan sistemde geri beslemeyi nasıl almış
 
üstat devreyi inceleyeceksen ilk verdiğim H köprülü olan devre var onun üzerinde çalışalım bence H köprü bu iş için daha uygun
 
Aslında H dediğin şeye "Tam Köprü" denir sevgili kardeşim. ve bana göre o devreyi hiç sevmedim. Bana göre hatalı.
sayın tossun2008 H köprü denilen şey half bridge yani yarım köprü ilhan arkadaşın sunduğu devredede ilk başta yarım köprü gibi gözüküyor ama yarım köprü bağlantıda simetrik bağlantı olması lazım.+100 volt ve -100 volt gibi ortak sıfır noktası +ve - arasında 200 volt olmalı.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,902
Mesajlar
931,161
Kullanıcılar
452,787
Son üye
Azemm333
Geri
Üst