Estagfurullah, ben kisisel dusuncelerimi yazarak ifade etmeye calistim. Ayni fikirde olmamiz gerekmiyor zaten. Ogrenmeyi de mesleki acidan degerlendirmeye calistim. Kitaplar bilgiyi oncelik sirasina (sistematik) verdikleri icin ogrenmede kopukluk daha az oluyor. Teorik temel olmadikca uste kurulan yapi ne yazikki ayakta durmakta zorlaniyor, yikiliyor. Yapilan arastirmalarda ulkemizdeki ogrencilerin buyuk cogunlugunun kendi ana dilinde yazilan metinleri anlamadiklarindan bahsediliyor. Daha da kotusu kendi cevremdeki gozlemimdir; insanlar anladiklari bildikleri bi seyi anlasilir bicimde yaziya dokemiyor.
Kitabin oneminden bahsediyorum ama daha cok okumaya dikkat cekmek istiyordum. Bu bazen bi kitap, bazen makale, bazen tez, bazen forum, bazen kullanim klavuzu, bazen de herhangi bi yayin olur.
Gecmiste, dis doktorlarinin yaninda yardimci olarak calisanlar gorerek ogrendiklerini zanettiler ve sozde muayene acarak dis cekip dolgu yapmaya basladilar. Biz de bunlari "kanamayi durduramadi", "disci koltugunda kalp krizi geciren hastaya ne yapacagini bilemedi" gazete mansetleriyle ogrenirken onlar da doktor olmadiklarini ogrendi.