Şarj Dinamosu

Katılım
15 Ara 2008
Mesajlar
32
Puanları
1
Yaş
49
Konum
istanbul
aracım 1974 model 1303 volkswagen malum o yılların araçlardaki elektiriksel güç ihtiyacı birkaç ampul ve ateşlemeye yetecek kadardı
fakat benim aracımda iyi denile bilecek bi ses sistemi buna ilave şimdide car pc olayı olunca dinamom yetmez oldu müziksiz bir yolculuk sıkıntısız akşamları yüksek sesli yolculuk olunca şarj yetersiz kalıyor aküm yeni konjektör yeni dinamom şarj ediyor ama yetersiz kalıyor dinamonun sargılarının yenilenerek daha yüksek amperli hale getirildiği yurt dışı örneklerini görüyoruz peki yurdumuzda bu işi profesyonel olarak yapan bir yer varmıdır
şimdiden cevaplar için teşekkürler
 
güzel bir konu ama ilgilenen olmamış bence eski arabanın aküsünü kabloları şarj dinamosunu kısaca şarj sistemini yenile günümüz teknolojisini kullan artık müziksiz kalmazsın bence
 
Sargılarla falan uğraşacak birini zor bulursun.Hem ekonımik açıdan hemde güvenilirlilik açısından en iyisi daha yüksek amperajlı bir alternatörü kullanmanız.
 
Sargılarla falan uğraşacak birini zor bulursun.Hem ekonımik açıdan hemde güvenilirlilik açısından en iyisi daha yüksek amperajlı bir alternatörü kullanmanız.
Aynen...
sargıları kurcalatırsan zaten randıman alamazsın, kıy biraz paraya tak yeni ve güçlü birşey; bidaa 5 sene arkana bakmazsın da.
 
yapısal olarak vosvosun dinamosu diğer araçların dinamosundan çok farklı yani neyazıkki takması daha ciddi bi problem
vosvos info sitesinin 2006 dan beri üyesiyim ama trde henüz farklı dinamo yapılan uygulama göremedim
 
Oto sanayide sadece şarj dinmosu, marş motoru tamiri üzerine çalışan elektrikçiler olabilir. Örneğin Ankara Şaşmaz'da böyle bir kaç yer biliyorum.
 
en mantıklısı yurt dışından getirmek ama maddi olarak çok ciddi paralara çıkıyor malzemenin üzerine kargo ve gümrük binince fiyat uçuyor bende soruna çözüm yöntemimi değiştirmeye karar verdim sardırmayı düşündüm ama oda fazla miktarlara maliyet çıkarıyor sarj ve soğutmada temelden değişiklik yapmaya karar verdim maliyet daha fazla olacak ama daha sorunsuz ve sağlıklı olacak enazından
 
tarkan bey benim var tanıdığım ist atışalan derede bu tür sarım tekniklerini biliyor ben rüzgar gülü için başvurmuştum bu adam oto elektrikçileriyle anlaşmalı çalışıyor marş ve şarj dinomosu alıp parça parça satıyor bobinaj mevcut
 
tarkan bey şimdi ilk önce sizin arabadakı fazlalık olan sistemler sarz dinamosuna yüktür alternatörler orjinal araca yetecekkadar olur 35 veya 55 amper ama sizin sarz sisteminize düz dinamo derler yani sardırmak zor çünku elektiriği üreten sargı değil endüvi (kolleltördür ve soğutma sistemi sarj dinamosunun arka kısmına montedir

düz dinamalar yüksek devirlerde verim alınır

altenatörler düşük devirlerde bile (1000 d/d ) elektirik üretebilir


yeni klimali arabaların alternatörleri 100 110 ampere çıkabiliyor ve ebatları küçüktür takılamaz ama olursa ancak öyle olur


elimden gelen bildiğim kadarı bu
 

Forum istatistikleri

Konular
129,776
Mesajlar
930,003
Kullanıcılar
452,545
Son üye
Derebey_37

Yeni konular

Geri
Üst