Şarjlı Matkap Lion Dönüşüm

Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
39
Puanları
1
Yaş
30
Herkese iyi forumlar elimde bosch marka 14.4V NiCd pile sahip şarjlı matkap vardı pilleri öldüğü için lion 18650 pil ve bms devresi alarak işe başladım aynı değerlere sahip 8 pili 4-4 seri olarak bağladım uzun süreli kullanım için 2 seri grubu birbirine paralel bağladım devreyi tamamladım bms devresinede lehimledim herşey hazır ancak şarjlıya taktığımda şarjli ilk tetiklemede sorunsuz dönüyor ama elimi tetikten çekip tekrar bastığımda aynı şarjı bitmiş lion şarjlılar gibi döncek gibi olup duruyo biraz bekleyip tekrar bastığımda yine dönüyor böyle kısır bi döngü oluştu devre sanki korumaya alıyor gibi kendisini. Ben bi anlam veremedim fikirlerinizi bekliyorum. BMS devresini ve bataryayı ekliyorum. Şimdiden yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkür ederim biraz uzun oldu kusura bakmayın.
 

Ekli dosyalar

  • 1594186319053_fact_1.jpg
    1594186319053_fact_1.jpg
    54.1 KB · Görüntüleme: 48
  • IMG_20200708_080326.jpg
    IMG_20200708_080326.jpg
    323.1 KB · Görüntüleme: 45
  • Screenshot_2020-07-08-16-51-04-458_com.donanimhaber.dhandroid.jpg
    Screenshot_2020-07-08-16-51-04-458_com.donanimhaber.dhandroid.jpg
    121.3 KB · Görüntüleme: 43
  • 15949353934721579195321148359318.jpg
    15949353934721579195321148359318.jpg
    431.7 KB · Görüntüleme: 45
Bu sabah bisey daha denedim tetige yavasca basip hizlandirinca cok guzel calisiyo ama tetige tam gaz basinca doner gibi yapip duruyo
 
Şarjlı matkaplarda genelde aşağıdaki kartı kullanıyorlar.

Sizin durumda ya bms in çıkış akımı kurtarmıyor yada bataryanızda gruplardan birinin iç direnci yüksek tetiğe bastığınız anda gerilim çöküyor.

er-PCB-BMS-Protection-Board-with-Balance-For-Drill.jpg
 
Şarjlı matkaplarda genelde aşağıdaki kartı kullanıyorlar.

Sizin durumda ya bms in çıkış akımı kurtarmıyor yada bataryanızda gruplardan birinin iç direnci yüksek tetiğe bastığınız anda gerilim çöküyor.
Oncelikle ilginize cok tesekkur ederim bu karttan bulamamistim Ankara da konya sokagada gitmis bulundum dedim 30amper kurtarir bu varsa bu olsun dedim internetten siparis etmeye usendik peki varsayalimki pillerin grubundan birinin ic direnci yuksek buna nasil bi cozum uretebiliriz sabitledim hic sil baştan yapmak istemiyorum.
 
Denemek için pillerinizi tam kapasite şarj edin. Tüm pillerinizin 4.2 volt olduğundan emin olun.

Şarjlı matkabı bms den değil batarya grubunun + ve - uçlarından bağlantısını alın.

Aynı uçlara ölçü aletinizi DC konumunda bağlayın.

ŞArjlı matkabı önce yavaş konumda sonra hızlı konumda test edin. Test esnasında ölçü aletinizdeki voltajı takip edin. Voltajda çökme oluyormu kontrol edin. BMS bağlı iken yaşadığınız sorun devam ediyormu kontrol edin.

Sorununuzun cevabını bu testle bulabilirsiniz. Sorun BMS mi yoksa bataryamı anlamış oluruz.
 
Denemek için pillerinizi tam kapasite şarj edin. Tüm pillerinizin 4.2 volt olduğundan emin olun.

Şarjlı matkabı bms den değil batarya grubunun + ve - uçlarından bağlantısını alın.

Aynı uçlara ölçü aletinizi DC konumunda bağlayın.

ŞArjlı matkabı önce yavaş konumda sonra hızlı konumda test edin. Test esnasında ölçü aletinizdeki voltajı takip edin. Voltajda çökme oluyormu kontrol edin. BMS bağlı iken yaşadığınız sorun devam ediyormu kontrol edin.

Sorununuzun cevabını bu testle bulabilirsiniz. Sorun BMS mi yoksa bataryamı anlamış oluruz.
Cok tesekkur ederm eve gecince hemen denicem
 
Tetiğe yavaş basarak motor çalışıyorsa sıkıntı pilin anlık akım değerindedir. Bu konuda forumda bir kaç adet yazı var zaten. Pillerin C değeri yüksek olacak anlık akımı karşılamak için ki motor ilk kalkışta talep ettiği yüksek amperi pilden çekebilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: huh
Biraz baktim foruma ama bulamadim eger link atabilirseniz memnun olurum.
 
Denemek için pillerinizi tam kapasite şarj edin. Tüm pillerinizin 4.2 volt olduğundan emin olun.

Şarjlı matkabı bms den değil batarya grubunun + ve - uçlarından bağlantısını alın.

Aynı uçlara ölçü aletinizi DC konumunda bağlayın.

ŞArjlı matkabı önce yavaş konumda sonra hızlı konumda test edin. Test esnasında ölçü aletinizdeki voltajı takip edin. Voltajda çökme oluyormu kontrol edin. BMS bağlı iken yaşadığınız sorun devam ediyormu kontrol edin.

Sorununuzun cevabını bu testle bulabilirsiniz. Sorun BMS mi yoksa bataryamı anlamış oluruz.
Şimdi denedim oncelikle batarya grubundan direk aldigimda calisti sarjli sonra olcu aletini amper konumuna aldim ilk calismada kac amper cektigini bulabilmek icin en fazla cikan deger 5 kusur amper sonra dc konumuna aldim ve olctum bosta 16v bi deger aldim calistirinca 13v a kadar dusuyo grubun enerjisi dusuncelerinizi sabirsizlikla bekliyorum.
Baktim hepsine tek tek okudum piller kaldirmiyor diyolar ama benim anlamadigim ben bu aleti yukte calistirmadim daha yani yuksek akim cekmiyo ilk bastigimda 5 amper cekiyo hadi 6 olsun bu piller bunu karsilamazmi ?

Elimdeki kart bu baglanti semamida atiyorum hemen
Baglanti semamida ekledim umarim dogrudur.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2020-07-08-16-51-04-458_com.donanimhaber.dhandroid.jpg
    Screenshot_2020-07-08-16-51-04-458_com.donanimhaber.dhandroid.jpg
    121.3 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_20200717_221306.jpg
    IMG_20200717_221306.jpg
    204.1 KB · Görüntüleme: 25
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,800
Mesajlar
930,202
Kullanıcılar
452,596
Son üye
Medi-terranean

Yeni konular

Geri
Üst