Şarjlı vidalamayı kabloluya çevirme (yardım)

Detayları anlatmaya üşeniyorum şimdilik şukadarını söyleyebilirim; aslında 5 V 2A DC bir adaptör-güçkaynağı pilleri söktükten sonra motora direk uygulanarak (aradaki anahtarda kullanılabilir tabiki-kastedtiğim sarz devresine girmeden) matkabınızı çalıştırabilir fakat motor ilk çalışmaya başladığı anda kalkış akımı dediğimiz yüksek bir akım çekecek aslında bu sırada adaptörü kısa devre edecektir buna dayanıklı ve kalkışta ekstra akımı sağlayabilecek adaptörü kullanırsanız matkabınız çalışır. Hemen hemen aynı olan bir matkaba uyguladığım sistemdir, denenmiştir ve şuanda matkap kullanımdadır, tecrübemi paylaştım (ben pilleri sökmedim araya anahtar ekleyip pili devre dışı bırakarak adaptör moduna geçiyorum).

- - - Updated - - -

Detayları anlatmaya üşeniyorum şimdilik şukadarını söyleyebilirim; aslında 5 V 2A DC bir adaptör-güçkaynağı pilleri söktükten sonra motora direk uygulanarak (aradaki anahtarda kullanılabilir tabiki-kastedtiğim sarz devresine girmeden) matkabınızı çalıştırabilir fakat motor ilk çalışmaya başladığı anda kalkış akımı dediğimiz yüksek bir akım çekecek aslında bu sırada adaptörü kısa devre edecektir buna dayanıklı ve kalkışta ekstra akımı sağlayabilecek adaptörü kullanırsanız matkabınız çalışır. Hemen hemen aynı olan bir matkaba uyguladığım sistemdir, denenmiştir ve şuanda matkap kullanımdadır, tecrübemi paylaştım (ben pilleri sökmedim araya anahtar ekleyip pili devre dışı bırakarak adaptör moduna geçiyorum).
 

Hocam yapacağın işlem çok basit. Aynı sorunu bende yaşadım ve çözümü anlatıyorum. eski laptop bataryası bul, içindeki pillerden 1 yada 2 adedini kullanabilirsin.2 kullanacaksan seri bağlamalısın. senin ihtiyacın olacak şey sadece 3.7 V pil şarj aleti. Bu pilleri şarj ettiğin vakit günlerce kullanabiliyorsun. Hoparlör yaptım içinde 4 adet laptop pili var ve 2 aydır bitmedi. Benim şarjlı tornavide uçuyor şimdi. Duvarı bile delebilecek güçte şuan.
 
en güzeli trafo kullanmaktır.220/9v trafonun çıkışına köprü diot bağlayarak doğrultup rahatlıkla çalıştırabilirsin. ben 3 yıldır kullanıyorum.slm
 
Başka bir alternatifi 6 volt,4 amperlik bir ışıldak kuru(Jel)aküsüyle çalıştırmak da olabilir.

Beni o kadar heveslendirdiniz ki akşam söküp şarj tutmayan el matkabımın içine bir baktım sevgili arkadaşlar,4.8 volt,800 mA'lik NiCd batarya var.1.2 volt,800 mA'lik 4 adet pil seri bağlı.Adaptör 6 volt,300 mA etiketli ama ölçtüğümde net 7.5 volt dc.yi veriyor.Bu da 6 volt akü için ideal şarj voltajı.Adaptörle bu 4 A'lik kuru aküyü şarja bağlayıp tam dolduktan sonra motora lehimlediğim kırmızı ve siyah kablolara,sabah aküden ilk akımı verdim.Dönerken müthiş bir tork üretiyor,elle dahi tutulmuyor,döndürme gücü orijinalinden bile yüksek oldu,akü de elle taşınacak kadar hafif olduğundan,yeterli uzunlukta kablo ile bahçe,işyeri gibi yerlerde,mobil olarak da iş görür,fişe bağımlı kalmazsınız,tavsiye ediyorum.6-4.8=1.2 volt farkı motoru hiç bir şekilde de yakmaz merak etmeyin.Çünkü akü yüke bindiğinde(Motora bağlandığında) 6 volttan daha aşağı voltaj seviyelerine iner.Ups'lerdeki aküler gibi.1N5400 serisi bir diyodu (3 A) seri aküye bağlayıp çalıştırdım.Ancak matkapla vidalama yaparken(Azıcık elimle tutup bilerek frenledim) diyot çok gereksiz olarak ısındı.Bu gereksiz ısınma gereksiz bir güç kaybı demektir,çünkü motor yüke bindiğinde boştakinin yaklaşık 2,3 katı daha fazlası akım şiddetini (Amper) olarak talep edip çekmekte.Zaten NiCd pillerle iyi bir performans da bu nedenden alınmaktadır.Yani tork değerini sabit tutup dengelemek için hazırda 2,3 kat daha fazla bir akım şiddeti her zaman elinizin altında bulunmalı ki faydaki tork (Güç) da buna bağlı olarak düşmesin.

Not:Markası RTL Rother olup içindeki dc.motorun fiziki büyüklüğü,arçelik pratik el süpürgesinde (Islak & kuru) yer alan dc. fırçalı motorla da aynidir.Arçelik süpürge 3.6 volt,1300 mA NiCd batarya (Orijinali);RTL Rother ise 800 mA,4.8 volt NiCd şarj edilir bataryaya sahip.5 volt 1000 mA adaptör ile denedim.Ancak elimle frenleme yaptığımda hemen durdu.Bu da 1 amper seviyesinde seçilecek bir adaptör seçeneğinin bu iş için hiç yeterli olamayacağını bana göstermiş oldu.Kolay gelsin.
 
bende bu olayı iki şekilde denedim, şarjlı tornavida, şarjlı süpürge.
şarjlı tornavida için batarya yerine adaptörden direk besledim çalışıyor fakat akım yetersiz geldiğinden vidaları sıkamıyor, yüksek akımlı adaptör gereklidir,
şarjlı süpürge için bataryayı çıkardım, arabanın 12 voltluk çakmak şarjından besledim, sorunsuz çalıştı,

şarjlı cihazlar için önemli olan bataryadan çektiği akımdır, bunu sağlayabildiniz sürece sorunsuz çalışabilirler.
 
Evet,uygun bir smps kullanarak şarjlı vidalamayı uzun süreliğine çalıştırmayı sürekli düşünmüş,ancak ön yargılı olarak mevcut aşırı akım koruması yüzünden hiç düşünmemiştim. Ama bir kereliğine deneme-yanılma yoluyla tecrübe etmeye karar verdim, birkaç gün öncesi. 250 watt'lık (Max.300 watt) Everest marka bir psu'nun (Smps türü) 5 volt,14 amper (Kırmızı-siyah kablolar) arasına direk olarak bağlanıp çalıştırılırsa (yeşil-siyah kablolar birbirine bağlanmış tutulup psu harici olarak da çalışırken) gayet güzel sonuç alınıyor. Yani ayni boyuttaki RTL Rother marka 4.8 voltluk olanıyla psu'nun 5 volt dc. çıkışıyla (Önce seri olarak diyotla 4.2 volta indirip ,daha sonra direk olarak 5 volt,14 ampere bağlayarak) denedim ve mekanik zorlanmalarda,tam durmalarda bile bu psu'nun 5 volt çıkıştaki amperi çok fazla (max.14 amper) olduğundan aşırı akım korumasına geçmesi hiç söz konusu olmadığı gibi çok iyi sonuç verebildi.

Trafonun yanında bir de 6 volt 4 amperlik kuru ışıldak aküsüyle de başarılı çalıştırmayla ayni sonuç alınabilir. Ancak bu kuru akü boşaldığında zorunlu olarak ekstra şarj problemi kendi içinde bulunarak.

Yani şarjlı pilsiz olarak bu 4.8 voltluk şarjlı vidalamayı tam orijinalindeki gibi kullanmak isteyenler, 80-100 watt'lık ekstra bir trafo ağırlığını kablolarıyla her yere birlikte taşımak derdi yerine bir pc psu'sunu (250 watt,max 300 watt yeterli) direk olarak kullanabilirler. Ekstradan hem şarj derdi hem de bu trafo ağırlık problemi fazla da olmamış olur.(Akım taşıyan uzatma kablosu haricinde) Kolay gelsin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…