Merhaba.Bunun çeşitli sebepleri olabilir:
1. Akü gösterge lambası bozuk olabilir.Multimetreyle lamba devresi bağlantısından önce, omaj kontrolü yapıp lamba telinin kopuk olup olmadığına terminal uçlarından kontrol ederek veya gerekirse lambayı yerinden sökerek direkt olarak bakın.Lamba teli kopuksa yenisiyle değiştirin.
2.Alternatörden itibaren bağlantısı yapılan tüm kablo ucu-kablo terminali bağlantılarında,kontak anahtarının marş (start) konumundan bir alt konumunda kontak anahtarı ucundan gelen terminal ucu bağlantısında,göstergeye (Lambaya) girmeden önce akü lambasının terminal uçlarındaki bağlantısında da muhtemelen bir gevşeklik,elektriki geçirmezlik,
Elektrik geçişine karşı yüksek bir direnç bulunabilir.Bunlar lamba devresinden, alternatör ucundan gelen göstrege lambasından kolayca bir akımının geçmesini engelleyebilir.Gerekirse bu terminal uçları bir zımpara veya bir bıçak ucuyla oksitlerden tamamen temizlenebilmelidir.
3.Kontak anahtarı bağlantısındaki doğru olan terminal ucuna,yani alternatörden gelen kablo ucunun bağlantısının doğru yapıldığından emin olmalısınız.Kontak anahtarı marş (Start) konumundan bir alt konumundaki bağlantı ucuna (Kapalı-0-1-2) yani 1 numaralı bağlantı ucuna(Akünün anahtardan geçip gelen + ucuna) tam olarak bağlı olmalıdır.
Kolay gelsin.