Bu konuyu açmıştım daha önce fakat başıma geleceklerden dolayı silmiştim Bir kişi "neden sildin? insanlar bilgilensin" şeklinde yazınca biraz vicdan yaptım ve sorun çözülür umuduyla tekrar açtım. Belki bir şey çıkar diye düşündüm ama sonuç hüsran oldu. Aslında hiç konuyu açmamam lazımdı.
Neyse dün bobinajcılara gittim. Onlarla konuştum. Motor sarımı yapsalar da pek bilgili değiller (bulunduğum ilde) copy paste yaptıklarını farketttim. Hatta bir tanesi (yaşı da var) ısrarla ana sargı omajı çok sprilli olduğu için yüksek çıkar diye idda etti.
Gençten birisi sargı sarıyordu. 22mm sargı sararken 25mm olduğunu farketmiş, söküyorum dedi...
bu eleman bilgiliydi, babası da maşalla.
Motor sargısını saran fabrika, saran kişi ile ilgili olabilir. Yani motor böyledir dedi. Sargıyı sık sarmıştır, fazla kullanmıştır olabilir dedi.
Belki iç kısımda yapışma olmuştur, spriller birbirine değiiyordur omajı farklı gösterebilir dedi.
Motor kapanır dedi, ısınır dedi. 10 dakika çalıştırdım diye söyledim ancak bu sürenin yeterli olmadığını söyledi.
Amper ölçümü yaptım motorlara 0.6 amper değer verdiler ancak 1 saniye kadar çünkü motorlar yük altında değildi. Bu gün biraz fazla çalıştıracağım ve yük altında deneyeceğim.
Aslında bu motorların sağlamını bulsam mesele çözülecek.
Neyse durum hakkında bilgi vermek istedim.
İyi forumlar.