Evet, daha ince kesitli kabloyla çalıştırmanız bu sonucu değiştirir, volt ve amper düşümü daha fazla olunca ve kompresör kalitesiz, daha düşük (kayıplı) gelen akımla çalışıp zorlanınca kesin durmuştur. Çünkü kompresörünüz güçlüdür, boşta 10 A ve çok zorlanırsa 14-15 A'yı çok rahat çekiyor, kendi etiket değerlerine göre.
Örneğin benim aracımda kullandığım black & decker marka, kırmızı plastik gövdeli mini kompresör (dijital basınç göstergeli)(120 PSİ) en son yaptığım lastik şişirme testiyle DC pensampermetreyle akım ölçümünde; sadece aküyle ve araba çalışırken (akü ve alternatörle birlikte) lastikleri şişirirken yaklaşık 6.70- 7 A'yı bu her iki kullanımda çekti. Bu sonucu şimdi tam yeri geldiği için buradan yazıyorum.
Çok zorlanması şu şekliyle oluyor genellikle; lastik basınçları aşırı yüksek olup subap- komp. ün takma ucu geçişinde hava basılmasında biraz daha fazla zorlanma oluyor örneğin, yine arka ve ön lastik basınç farklarında da bazen çekilen amper değerlerinin küsuratları biraz değişebiliyor. Kolay gelsin.