12 voltu 18 volta çıkartma

_ahmet

Üye
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
74
Puanları
1
Yaş
32
Konum
İstanbul
Şarjlı bir süpürgeyi araç içerisinde şarj etmem gerekiyor ancak süpürgenin adaptörü 18volt akünün voltajını 18 volta kadar nasıl çıkartabilirim şarj için olacağından 1amper gücü olsa yeterlidir buna uygun bir devre nasıl olabilir 18volta direk çıkarabilir miyiz yoksa 20v civarına çıkartıp regülatör devresiyle 18 voltamı indirmemiz gerekir ?
 
Merhaba.En uygunu sn.MAİN_LOOP'un da belirttiği üzere 1 A; 18 volt net çıkışı olan dc-dc boost (Step-up) konverter kullanmaktır.Ancak arabada çakmaklıkla dc-dc konverterle onu şarj ederken asıl adaptör çıkış değerinin de tam orijinalliğini mutlaka korumanız (1 A;18 volt değerini) bataryanın sağlığı (Ömrü) açısından çok çok önemlidir.12>18 volt dc dönüşümlü tam 1 amper çıkış veren dc-dc konverteri tam olarak bulamazsanız amperi güvenli şarj seviyesinde tutmak için dc-dc konverterin örneğin 21 volt dc. 3-4 amperli olanını çakmaklık çıkışlı olanını bulsanız bile çıkışında lm7818 entegresinden soğutucuyla 1 amper 18 volt değerini sabit olarak alır,amperi/voltu tam sabitler ve bu şarjı çok daha sağlıklı (Güvenle) yaparsınız.

İki aşamada gerçekleşen bu işlemle elbette ki güç kaybı biraz daha fazla olur son durumda (Çözümde),ama batarya ömrünü istenilen,idealde beklenilen en ideal ömür düzeyinde tutarsınız böylelikle.1 amperi net bulamaz iseniz bu yol en mantıklı ve en doğrusu olur,pratik süpürgede yer alan bu mevcut bataryanın beklenen hizmet ömrünü verebilmesi açısından.Kolay gelsin.
 
Devreye kondansatör bağlasa yeterli olomaz mı?Ben 24 vac trafoyu 34 vdc çıkarmıştım adaptör yaparken!

Merhaba.24 vac akımı köprü diyottan geçip elektrolitik kond. de, ac'den doğrultulan bu dc akımın üst tepe değeri olan 1.414 kat da artar,söylediğiniz gibi.Ama bu tamamen boştaki olan bir ölçüm değeridir,sizi fazla yanıltmasın.Çünkü devrede küçük değerli bir direnç veya pil şarjının yüklenmesi gibi bir olayda bu değer,örneğin 34 volt dc.'den anında 24 volt dc.net değerine kadar iner,yani bu uçları tam boşta iken bu doğrudur,sn Öğretmen27 Hocam'ın dolaylı yoldan da belirttiği gibi.

Araçlarda eskilikten kaynaklı kablo zaafiyetleri,oto tesisatının eskiliği,vb. durumları tam bertaraf edebilmek için süper (Ultra) kond.uygulaması vardır ve alternatörden gelen güçlü akım (Tam devirde 55 amperlik bir dinamodan 55 amperin çıkışı gibi) desteği süreklilik sağladığı için kablolardaki voltaj düşümü bu yolla bertaraf da edilebilir.Bu uygulamayı kablo tesisatını tam yenilemek pahasına yapanlar da vardır,ancak sabit adaptör veya pil çıkışlarında bu süper kond.ler pek de bir işe yaramamaktadır,kullanım dışında ekstra amper gelişi yoktur çünkü bunlarda,şarj dinamosunda tam olduğu gibi,sn.c.berkan.Sanırım,bu konudaki asıl hareket noktanız da tam burası olabilmiştir diye düşünüyorum.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Bir kondansitörle sağlıklı olur mu? Yük bindiğinde durum nasıl arz eder? Merakımdan soruyorum sadece?
Evet,çok sağlıklı olamaz, sn. Öğretmen27 Hocam,çok haklısınız,ama özellikle de araç elektrik kablo tesisatı çok bozuk,çok eski olan araçlarda alternatör+akü birlikte kullanımı çok olumlu neticeleri verir,bu durumda aküyle paralel olan alternatörün (Alternatör çıkışı+akünün,14.4 volt dc.nin) mevcut dc voltajın çok düşmemesi,teybi sonuna kadar açınca seste bir boğulma (Distorsiyonların,güç düşmelerinin anlık da olmaması için) yaşanmaması bu yolla bertaraf edilebilir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Aslında orjinal adaptörü 18v 200ma daha hızlı şarj olması için 1amper olsun dedim ama pile zarar gelirmi bu durumda bilmiyorum
 
Şarjlı (pratik) süpürgelerde yaygın olarak kullanılan ni-cd piller ayni kurşunlu akülerdeki gibi amper-h kapasite değerinin 1/10'u ile şarj edilir.200 mA 18 volt adaptöründe tam yazılıysa pil bataryası bunun 10 katı yani 2000 mA kapasite değerli bataryaya sahip olmalıdır.Süpürgenin vidayla açılan batarya örtme kapağını sökerek kaldırıp pil bataryasındaki yazılara bakabilirsiniz.Amper ve volt değeri bu paket üzerinde mutlaka yazar.Bu değerin 1/10 'u kadarını şarj voltajı olarak orijinal ac/dc adaptör kullanmak yerine bir araçta dc-dc konverterden tam sağlamanız da lazımdır.

Daha fazlası, örneğin 1 amper (1000 mA = 200 mA'in 5 katı) bu pillere çok fazla gelecek,onları aşırı ısıtıp ömrünü çok kısaltacak,şarjdayken aşırı ısınıp gaz,elektolit,vb. sızdırmasına bile neden olabilecektir.Yani bu konuda şarj voltajından çok şarj akımına (amperine) çok dikkat edin.Kolay gelsin.
 
Şimdi baktım piller 1300 ma 14.4v buna uygun 18v 200ma verecek konverter devresi varmıdır bilmiyorum bu iş biraz zor olacak gibi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…