BilalArslanoglu
Üye
- Katılım
- 20 Haz 2023
- Mesajlar
- 3
- Puanları
- 1
- Yaş
- 26
Öncelikle temiz kafayla şunları belirteyim,
1. Aracın dinamosu 12v ve araç tesisatı da 12v
2. 24vluk Mppt 3VA 2.4Kw Akıllı inverter aldım ve bunu Bagaja yerleştiriyorum
3.12v 2 adet 50a jel akü alıcam (24v yapabilmek için de birleştiricem), bunları da bagaja yerleştiriyorum
4. Dinomadan bagaja tesisat kablosunu çektim
12v dinomadan gelen elektrik ile 24vluk akü setini şarj etmek istiyorum,
Sorun şurda başlıyor araç çalışırken inverter akülerinin de bir yandan şarj olmasını istiyorum fakat bagajdaki aküleri seri bağladığım için voltaj 24v olmuş olacak haliyle, dinomo 12v akülere gönderse dahi aküler de dinomaya 24v gönderecek bu da arabanın bütün elektrik aksanını bozacak
Benim fikrimce 2 yöntem var sanırım, pako Şalter ile ayırıp aküler parelel bağlantı da şarj olurken/ inverter çalışmıcak, seri bağlantı da inverter çalışırken aküler şarj olmayacak. fakat bu senaryo uğraştırıcı ve kötü
Yada arabanın tepesine güneş paneli kurucam arabada büyük araba değil Clio 3 2006 HB
+ çaresizce düşünürken ve uyumaya çalışırken yeni bir fikir geldi aklıma, 12v gelen dcyi 24v 10a converter ile yükseltip 24vluk akü setini hem besleyebilirim hemde akıllı inverter sistemini çalışır halde tutabilirim diye düşündüm, fakat bu tip bir uygulamada converter kullanmak ne kadar sağlıklı olacaktır bunun içinde bir tartışalım?
12v inverter tavsiyesi istemiyorum bilginize- bunu yapınca iş kolay fakat akıllı inverter kullanmak istiyorum ve akıllı inverterler 24v ile çalışıyor, 12v akıllı inverter 2500/3000w yok diye biliyorum varsa bile çok pahalı olacaktır
- Extra olarak şunları da sormak istiyorum akıllı inverter ile normal inverter arasında fiyat farkı baya fazla fakat akıllı inverterin daha ucuz olduğunu olma nedeni 24v olması mı?
ve normal düz 12v 3000w inverter alıp extra Mppt bağlamak mı mantıklı yoksa normal akıllı inverter alıp extra mppt mi bağlamak mı mantıklı
1. Aracın dinamosu 12v ve araç tesisatı da 12v
2. 24vluk Mppt 3VA 2.4Kw Akıllı inverter aldım ve bunu Bagaja yerleştiriyorum
3.12v 2 adet 50a jel akü alıcam (24v yapabilmek için de birleştiricem), bunları da bagaja yerleştiriyorum
4. Dinomadan bagaja tesisat kablosunu çektim
12v dinomadan gelen elektrik ile 24vluk akü setini şarj etmek istiyorum,
Sorun şurda başlıyor araç çalışırken inverter akülerinin de bir yandan şarj olmasını istiyorum fakat bagajdaki aküleri seri bağladığım için voltaj 24v olmuş olacak haliyle, dinomo 12v akülere gönderse dahi aküler de dinomaya 24v gönderecek bu da arabanın bütün elektrik aksanını bozacak
Benim fikrimce 2 yöntem var sanırım, pako Şalter ile ayırıp aküler parelel bağlantı da şarj olurken/ inverter çalışmıcak, seri bağlantı da inverter çalışırken aküler şarj olmayacak. fakat bu senaryo uğraştırıcı ve kötü
Yada arabanın tepesine güneş paneli kurucam arabada büyük araba değil Clio 3 2006 HB
+ çaresizce düşünürken ve uyumaya çalışırken yeni bir fikir geldi aklıma, 12v gelen dcyi 24v 10a converter ile yükseltip 24vluk akü setini hem besleyebilirim hemde akıllı inverter sistemini çalışır halde tutabilirim diye düşündüm, fakat bu tip bir uygulamada converter kullanmak ne kadar sağlıklı olacaktır bunun içinde bir tartışalım?
12v inverter tavsiyesi istemiyorum bilginize- bunu yapınca iş kolay fakat akıllı inverter kullanmak istiyorum ve akıllı inverterler 24v ile çalışıyor, 12v akıllı inverter 2500/3000w yok diye biliyorum varsa bile çok pahalı olacaktır
- Extra olarak şunları da sormak istiyorum akıllı inverter ile normal inverter arasında fiyat farkı baya fazla fakat akıllı inverterin daha ucuz olduğunu olma nedeni 24v olması mı?
ve normal düz 12v 3000w inverter alıp extra Mppt bağlamak mı mantıklı yoksa normal akıllı inverter alıp extra mppt mi bağlamak mı mantıklı
Son düzenleme: