monofaze motorlarda kondansatör motora yol vermek için kullanılır motor yardımcı sargı üzerinden kalkış yapar daha sonra kondansatör yardımcı sargıyı devreden çıkararak ana sargı üzerinden motoru çalıştırmaya devam eder. motorun yanma sebebi kondansatör olabilir.
Bazı kondansatörler devamlı devrede kalır, daımı dvre kondansatörü dıye adlanır, Bazılarıda, yol almadan snra devreden çıkar, bunun için motor arka tarafında kapakiçinde santrıfuj anahtar bulunur. Mol yol alınca, kontakları üzerınden ol alma kondansstörünü devreden çıkarır. Mekanık olarak takılı kaldıysa zararlar eynada gelır..
merhaba;
Burda kondansatör motor ilk kalkınma momentini sağğladıktan sonra devreden çıkması lazım yoksa kondansatör yanma tehlikesi geçirir.
bide kondansator 3 fazlı motorların 90 derecelik faz farkı oluşturarak tek fazlı çalışabilmesi için kullanılır.
sen ne tür bi motor kullandığını belirtmemissin bişey diyemiyorum
yanlışım varsa düzeltin.
saygılar
tek fazlı motorlarda döner manyetik alanın oluşturulabilmesi için ana sargı ve yardıncı sargı arasında 90 derecelik faz farkı oluştulması amacıyla kondansatör kullanılır. kullanılan kondansatör daimi olarak devrede kalabilir. yada start tip bir kondansatör ise çeşitli yöntemlerle (genellikle mekanik merkezkaç anahtarlar yardımıyla) devreden ayrılır. eğer start tip bir kondansatörse ve devrede sürekli kalmışsa motorun yanmasına ve kendisinin arızalanmasına sebep olabilir.