2pin 9.9 deniz motoru alternatörü ile 12 volt 7 amper aküyü şarj etmek için ne yapmalıyım.

T.özyurt

Üye
Katılım
8 Kas 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
62
Merhaba.
Teknede 9.9 iki zamanlı Yamaha Deniz motorum var.
Motorun üzerinde alternatör çıkışı var. Kılavuzda yazdığına göre 12 volt 80 watt Elektrik üretiyor.
Derdim şu; alternatörden 12 v 7 amper kuru aküyü şarj etmek istiyorum. Kılavuzda bunun direk yapılmaması konusunda uyarı var. Sanırım bunun için konjektör kullanmak gerekiyor. Motorun orijinal konjektörünü bulmak imkansız.
Bunun için araba veya motorsiklet konjektörü kullanabilirmiyim. Kullanabilirsem. Nasıl bir konjektör olmalı. İnternette 45 - 50 lira civarında aletler var. Mesela (Elo 6N 12B konjektör 12v) olabilir mi.

 
Elo tipi konjektorler uyardım sargisini uyarmak için imal edilmiştir. Sizin bu çıkışı regule etmezler.

Gördüğüm kadarıyla sizin bu çıkışınız düzensiz bir AC çıkışa sahip.

Bu cikisla aku sarj etmek için önce bu çıkışı dogrultup filtre etmeniz sonrasında aku sarji için voltaj ve akımı ayarlamaniz lazim.

Şunu da sorayım. Bu motorla kac saat seyir halinde bulunuyorsunuz ortalama?
 
Çıktığımda yaklaşık iki saatlik bir seyir yapıyorum. Ve 4 saat kadar hava karardığında ışık ihtiyacım oluyor. Ayrıca yol boyunca seyir lambası yanıyor.
Orjinal konjektörü mevcut, aliexpresde falan var, Türkiye'de yok. İkinci elde bile istenen para 400 lira civarında ve garantisi bile yok.
50 CC Motorsiklet konjektörü de düzensiz akımla çalışıyor ve doğrultuyor diye biliyorum.
 
Belrtildigi gibi sadece aydınlatma amaçlı çıkıştır. 12v ile 12v şarj edemezsiniz ve bahsi geçen 2 saat akü şarjı için yetmez. Hızlı şarj bir nebze çözüm ama o da akü hizmet süresini kısar. Maddi yönden gücünüz varsa solar Panel ve mppt kontrolcü ile akü şarjı yapın.
 
Çıkışı doğrultulup boost converter ile yükseltilirse, boost un çıkışınada uygun bir akü şarj devresi eklenirse iş görür gibi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…