3 Eksen Cnc Oksijen için görüşleriniz?

Çift kontaklı switch ile homing tamam da. Çalışma esnasında paralellik nasıl sağlanır bilgi verirsen sevinirim.

valla bende merak ettim, homing ve paralellik? ilginç nasıl bir bağlamı var aceba eğer açıklarsan gerçekten seviniriz arkadaşım,(dalga geçme gibi bir niyetim yok, gayet ciddi bir üslup ile soruyorum yanlış anlamayın)
 
valla bende merak ettim, homing ve paralellik? ilginç nasıl bir bağlamı var aceba eğer açıklarsan gerçekten seviniriz arkadaşım,(dalga geçme gibi bir niyetim yok, gayet ciddi bir üslup ile soruyorum yanlış anlamayın)

Sanırım başlangıçta ekseni home çekerek program başında paralel olmasından bahsediyor. Ama iş çalışma esnasındaki paralellikte...
 
Rica ederim
Ben de bilgilerinizden istifade ediyorum.
Sizin gibi bigisini paylasmaya lutfeden herkese de tesekkuru borc biliyorum.
Tek aksta 2 motor bagimsiz hareket ederken (open loop) zaman icinde olusabilecek toplam hata neticesinde kuramsal olarak parelel hareket eden gantry'de arabalarin ikisinin arasida pratikte olusan mesafe farki birinin digerini kendine dogru cekmeye calismasina sebep oluyor. Bunun sonucunda da dengesiz yuk dagilimi sebebiyle rulman, baglanti elemanlari vs. hasar gorebiliyor ve islenen parcalarda olusan hatalar (orn: dairelerin asimetrik deformasyonu) paralellik problemine isaret ediyor. Ve iste bu noktada tek aksta cift switchli homing dertlere deva oluyor.
 
Mach3'un bir aks icin 2 contact switch ile homing destekliyor ki bu sayede cift step motor ile tek aks'i surerken gayet hassas paralellik kontrolu yapilabiliyor. EMC2 iki ise ekstra gantry kinematics'e ihtiyac duyuyor ama henuz denemek kismet olmadi.
EMC2'de 2 contact switchli homing, slave axis, kendine ozel kinematikler hepsini kullanabilirsin. Yalniz yazilim ve sistem ne olursa olsun, fiziksel olarak birbirine baglanmadikca iki motorun hareketinde kesin uyum saglayamazsin, mutlaka parallellik bozulur.
 
Calisma sirasinda paralellik kontrolu için bildigim kadari ile sistemi full closed loop calistirmaktan baska bir cozum yolu yok. Servo motor tek basina yeterli olamaz cunku mekanik kayiplari gercek zamanli degerlendirebilmek icin konum bilgisine de sahip olmak gerekecektir (step motorlarda ise alfa'nin controlleri gibi closed loop calisan sistemler var) ama gerek lazer, gerekse magnetik veya optik cetveller ile (full closed loop icin) konum takibi su an bizim icin bir hos seda.
 
mayacnc' Alıntı:
Calisma sirasinda paralellik kontrolu için bildigim kadari ile sistemi full closed loop calistirmaktan baska bir cozum yolu yok.
Kapali cevrim de olsa sasmalar oluyor. Fiziksel olarak birbirlerine mutlaka baglamak gerekiyor.
 
Şuna bi açıklık getirsen ; oksijen kesimmi yapacaksın , yoksa yüksek hassasiyetli yüzey işleme vs gibi işlemleri yapabilen bir ünitemi , yapmak istediğin?
 
Cift motor kullanimi, cozumleri mukemmel olamayabilen pek cok problem yaratirken, tek motor kullaniminin imkansiz oldugu durumlarda pratik bir cozum olabiliyor.
 
Bunun en kolay ve sağlıklı yöntemi bence Gantry özelliğine sahip kontrol ünitesidir. Zaten büyük ebatlı makinelerde gantry olmayan sistem kullanılmaz. X ekseni çift motorluysa şayet.

Bu konuda 3 seçenek var.

1- İki tarafa vidalı mil koyacaksın ve tek motorla iki mili tahrikleyeceksin.
2- köprünün iki ayağına pinyon koyacaksın. Köprünün arkasından karşıdan karşıya bir düz mil, ortadan bir yerden göbekten sıkmalı dişli ile tek motorla tahrik. kafalara triger kasnağı ile köprü ayaklarına kayışla bağlayacaksın. Böylece motorun hareketi fark yaratmayacak. Ama kremayerdeki en küçük kaçıklık bile büyük etki edecektir.
3- Gantry sistemine sahip bir kontrol ünitesi ve servo motorlar....

En güzel ve en pahalısı 3. seçenek..

Selamlar...
 
Arkadaşlar ilginiz için çok teşekkür ederim.

1. x ekseni için 2 motor kullanmamın nedeni daha hassas ve daha iyi olur düşüncesindeydim, burda söylenenleri görünce kafam çok ağrıyacağını düşündüm. X ekseni için ortadan tek mil düşüneceğim.

2. Pinyon dişliyi ucuz olduğu için gerek duydum, milden başka çarem yok sanırım.

3. Sadece Oksijen kesim yapacağım, 3 ncü ekseni istememdeki neden ileride herhangi bir oyma işlemi olursa, oksijeni söküp bir motor bağlayarak ihtiyacımı gideririm diye düşündüm. Bazen hassas olmayan küçük parçaları tarama ihtiyacı duyuyorum.

4. İleride 3 ncü eksene ihtiyaç duyabilirm diye sistemi kızaklı olmasını istedim. Gerek duymasam buradaki gibi yapabilirim

5. Kızaklar pahalı olduğu için aşağıdaki kızağı kendim yapıcam. Millerini kendim alıp kareyi milin oturuacağı şekilde frezede oyucam ve delicem, milleride delip klavuz çekicem ve birbirine monte edicem. Bilgyalı yatak ucuuz onu dışarıdan temin edicem.


6. Almak istediğim motorun özellikleri aşağıda sizce yeterlimi
Technical Specifications
Part No.: 85BYGH450D-007
Frame Size: NEMA34
Step Angle: 1.8 degree
Voltage: 6.4V
Current: 2.0A/phase
Resistance: 3.2 Ohm/phase
Inductance: 15 mH/phase
Holding torque: 6.3N.m 880oz-in (with Bipolar Connecting)
Rotor inertia: 3600g-cm2
Number of wire leads: 8
Weight: 3 kg
Length: 94mm

7. Nasip olur bitirirse daha ayarlarla uğraşıcaz:))
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,575
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst