3 Faz asenkron motor sağlamlık kontrolü

Katılım
7 Ara 2012
Mesajlar
54
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba arkadaşlar.
Asenkron motor sağlamlık kontrolu hakkında bilgiye ihtiyacım var.
U V W
Z X Y
Köprüleri kaldırdık ve ölçü aletini elimize aldık. Buzzer konumunda ölçüm yaparsak, eğer motor sağlamsa, hangi bobinlerde kısa devre olurmu.
Mesela
U,V - U,W - V,W
Z,X - Z,Y - XY
U,Z - U,X - U,Y - V,Z - V,X - V,Y - W,Z - W,X - W,Y
Motor sağlamsa bu uçların herhangi birinde kısa devre olur mu? Yoksa bazı uçların kısa devre olması normal midir? Yardımlarınızı bekliyorum...
 
Ölçü aleti ile yaptığınız ölçmede;
U-X,
V-Y,
W-Z arası ölçmelerde buzzer öter,

diğer uçlarla yapılan ölçmelerde ötmez,
eğer ötüyorsa izolasyon sorunu vardır ve muhtemelen sizlere ömür.
 
Teşekkür ederim hocam. Peki klemens bağlantısında;
U V W
Z X Y bu uçlar karışık oluyor mu?
 
Normalde yazdığınız sırada olur ama motor sadece yıldız çalışıyorsa, X,Y,Z uçları köprülerle birleştirildiği için aslında sıranın da bir önemi kalmıyor. Yani karışık sıralı da olabilir.
Eğer motor üçgen de çalıştırılıyorsa sıralama çok önemlidir.
 
Sıralı olup olmadığını nasıl anlayacağım. Mesela U-X uçlarında öter demişsiniz. X ucunun yerine Z geldiyse nasıl anlayacağız. Konuyu biraz açarsanız sevinirim. Teşekkürler...
 
Resmi inceleyiniz:

333.jpg

Birinci bobin giriş ucu: U
Birinci bobin çıkış ucu: X

İkinci bobin giriş ucu: V
İkinci bobin çıkış ucu: Y

Üçüncü bobin giriş ucu: W
Üçüncü bobin çıkış ucu: Z


Her zaman giriş uçları bir tarafta, çıkış uçları karşı tarafta olur.
Motor sadece yıldız çalışıyorsa, köprülerle birleştirildiği için çıkışlar sıralı olmayabilir.

Ama genel yerleştirme biçimi resimdeki gibidir.
 
Sıralı olup olmadığını nasıl anlayacağım. Mesela U-X uçlarında öter demişsiniz. X ucunun yerine Z geldiyse nasıl anlayacağız. Konuyu biraz açarsanız sevinirim. Teşekkürler...

Daha önce tarif ettiğim kontrol şeklini,şemalı olarak da takip edip,uçları kontrol edebilirsiniz.

Not : Şema,foruma katılan başka bir üyeden alınmıştır.
 

Ekli dosyalar

  • Motor sargı ucu bulma.rar
    339.7 KB · Görüntüleme: 104
U v w isimlerine takilmayin. Yapmaniz gereken klemens kutusunda 3 ayri bobin grubunu test etmek. Kendi aralarinda kisa devre ve govdeye kacak kontrolu. Olvumleri de buzzer kademesinde degil ohm kademesinde yapin. Daha saglikli olur.
 
Resmi inceleyiniz:

Ekli dosyayı görüntüle 21168
Birinci bobin giriş ucu: U
Birinci bobin çıkış ucu: X

İkinci bobin giriş ucu: V
İkinci bobin çıkış ucu: Y

Üçüncü bobin giriş ucu: W
Üçüncü bobin çıkış ucu: Z


Her zaman giriş uçları bir tarafta, çıkış uçları karşı tarafta olur.
Motor sadece yıldız çalışıyorsa, köprülerle birleştirildiği için çıkışlar sıralı olmayabilir.

Ama genel yerleştirme biçimi resimdeki gibidir.
Hepinize çok teşekkür ederim. Ama anlamadığım bir konu var.
Sayın bayro0 sarım şemalarına baktım bobin giriş çıkış uçlarını anladım. Mesela motoru bobinajcıda sardırdık geldi işletmede kullanılmaya başladı. Motor yandı. Yıldız380 Üçgen 220 2Kw bir motor. Motor sağlamken bobin giriş çıkış uçlarını bulabiliyoruz. Fakat motor arızalandı klemens kutusunda bobin giriş çıkışları karışık sıralı değil. Bobinler erimiş kısa devre olmuş. Buzzer konumunda ölçüyoruz. Aralarında kısa devre olanlar var. Ben bunların bobin giriş çıkış uçları olduğunu nasıl anlayacağım. U,X - V,Y - W,Z bunları yanmış motorun içinde nasıl bulacağım. Yani aslında kısa devre olması gereken uçları nasıl ayıracağım. kısa devre olmaması gereken uçları nasıl ayıracağım. Biraz uzun ve karışık olmuş olabilir kusura bakmayın.
 
Normalde yazdığınız sırada olur ama motor sadece yıldız çalışıyorsa, X,Y,Z uçları köprülerle birleştirildiği için aslında sıranın da bir önemi kalmıyor. Yani karışık sıralı da olabilir.
Eğer motor üçgen de çalıştırılıyorsa sıralama çok önemlidir.
yanlışınız var U'nun karşı ucu X-V nin karşısında V nin karşı ucu Y W nun karşısında yani çapraz olur klemenste tam karşısında olmaz eğer tam karşında olursa üçgen bağlantıda motor çalışmaz!eğer motorun yanık olduğundan şüpheleniyorsanız motor bobin uçlarıyla gövdenin kısa devre olup olmadığına bakın eğer motor gövdesiyle bobin uçları kısa devreyse bobinler yanıktır.ayrıca bobin uçlarını buzzer kontrol ederken ohm değerine de bakmanız gerekli!sarıgıların ohm değeri bir birinden çok farklı ise yine motor yanmıştır!
 

Forum istatistikleri

Konular
130,059
Mesajlar
932,628
Kullanıcılar
453,040
Son üye
ekardon

Yeni konular

Geri
Üst