Slm arkadaşlar. Başlıktanda anlaşıldığı gibi 3 kontaktor ile motor kontrol devre şeması lazım. Bir vinç kartında gormuştum bu devreyi.
Kullanımı şoyle idi.
İleri yavaş- ileri hızlıda kontaktorlerin ikisi çekiyor, yine
geri yavaş - geri hızlıda diğer ikisi çekiyordu. Burada kontaktorlerin bi tanesi ortak kullanılıp, hızlı konumunda çekiyor gibiydi.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Slm arkadaşlar. Başlıktanda anlaşıldığı gibi 3 kontaktor ile motor kontrol devre şeması lazım. Bir vinç kartında gormuştum bu devreyi.
Kullanımı şoyle idi.
İleri yavaş- ileri hızlıda kontaktorlerin ikisi çekiyor, yine
geri yavaş - geri hızlıda diğer ikisi çekiyordu. Burada kontaktorlerin bi tanesi ortak kullanılıp, hızlı konumunda çekiyor gibiydi.
Evet arkadaşım doğru diyosun. Yeni gozume çarptı. Motorda zincirin orada 2 tane limit swich var. Birde kopru diyota bağlı fren sistemi var devrede. Anladığım kadarıyla kumanda devresi limit swichlerinden geçecek. Motor dahlender değil, çift hızlı motor yani ayrık sargı...
Kule vinçlerde rotoru sargılı asenkron motor olur ana dönüş motoru ondan mı bahsediiyorsunuz?
Potain marka eski kule vinçlerde rotor dirençleri rezistanstır taş direnç.
Trolley vinç yani gezer vinç şeması istiyorsunuz,baştan bunu net birşekilde belirtseydiniz iyi olacaktı. Devre şeması Marka ve modele göre değişkenlik arzeder. Sn hackaner örnek vermiş bir tane teşekkürler.
Vinç şua aşağıdaki gorduğunuz gibi arkadaşlar. Motor çift hızlı, yani ayrık hızlı. Dahlender değil. Devrenin üzerinde dört kontaktor, dört diyot (kopru diyot işlevi için) fren için galiba. Zincir limit swici 2 adet. Bir de trafo var 380 volttan 50 volt ac ye düşürüyor galiba.
Kontaktorlerin biri acil stop'a bağlı. 3 faz direk bu kontaktore giriyor. Acil kısa devre iken (NC) kontaktor çekili vaziyette. Acile basınca bu kontaktor beslemeyi ve kumandayı kesiyor. Aynı kontaktorden fazların birisi direkt olarak motorun hızlı ve yavaş uçlarından birerlerine bağlı. Yani acil stop normal konumda iken R fazı direk motora gidiyor, diğerlerini ise kalan 3 kontaktor yonlendiriyor.
Yani ileri yavaşta bir kontaktor, ileri hızlıda 2 kontaktor çekiyor. Yine geridede aynı. 2 kontaktor ileri/geride 3'cüsü ise hızlıda devreye giriyor.
Anahtarlar 2 kademeli- iki adet (sağ-sol yok, sadece aşağı yukarı kontrol)
Arkadaşım sen harici bir kart yapacaksın Yoksa mevcuh asma vinçi mi onaracaksın .Eğer onaracaksan bana marka ve modelini yaz ben sana orjinal projesini vereyim . kolay gelsin