4 lion bataryayı bağlama

Yaşınızı eğitiminizi bilmiyorum ama bunları düşünüyor kurguluyor olmanız güzel. Enerjinin üretimi dönüşümü konularında beyin fırtınası oluşturuyorsunuz.

elektirik konusunda eğitimim yok hepsi kendi çabalarımla etrafı gözlemlemlemden ibaret. Priz takma ile başladım elektroniğe şartel değiştirmeye kadar kendi çabalarımla bilgi sahibi oldum.

Bizim sorunumuz hazıra konmakla başlıyor. Yüzde 90nımız beyin yormak istemiyor. Hepimizin nicola tesladan ne eksiğimiz var yeterki biraz kafa yorup bir şeyi isteyelim.
 
Bu işlere meraklı herkesin bir dönem tasarladığı bir icattır bu. Bende yanlış hatırlamıyorsam ortaokula giderken bu devri-daim makinesini yapmaya kalkmıştım bisiklet dinamosu oyuncak araba motoru vs ile tabi olmadı. O zamanlar intetnette yoktu yada bizim haberimiz yoktu internetten. Ben ticeret lisesi mezunuyum elektronik konusunda hala hiçbir resmieğiyimim yok. kart ta yaparım bir noktaya kadar devre de çizerim ewime tamirci çok zor girer liseye giderken babamın moblyette vardı motor yapmıştım. Evde bozuk-sağlam içi açılmamış alet yoktur.Ailem hiç bir gün sen napıyon aman bozucan paranı bu ıvır zıvıra harcama hıç demedi. Osiloskop hariç hertürlü cihazım var şy an şahsi atölyemde. Bütün bunlara neden meraktır bendeki kendi kendime arastırarak okuyarak uygulayarak bu gunlere geldim.

Sayın desmer72 dogru yoldasınız. Durmak yok devam....
 
Son düzenleme:
benim anlam veremediğim, arabalarda 24 volt akü kullanılıyor ve bu akü convektor tarzı parçayla 24 voltu binlerce volta dönüştürüyor.bu aküden farlar iç aydınlatma çakmak girişi vs. elektirik veriliyor. neden bu akü kısa sürede bitmiyor? bence bu üreticilerin maddi çıkarları için yaptıkları oyunlardan ibarettir. Mesela elektiriği üretmiş bir nesil neden elektirik akımını devamlı yapamıyor. bence yapabiliyorlar ama insanlardan saklıyorlar neden mi kendi çıkarları için devlet kazanacak şirket kazanacak malzemeci kazanacak. olayların hepsi bundan ibaret bence. Ama elbet içimizden birileri bir gün çıkıp halkın yararına insanlık adına büyük bir şey başaracak. Saygılar...
 

Araç elektrik sistemlerinde akü genelde ilk hareketi vermek için kullanılır. Araç duruş halinde iken kontak ile çalıştırılma anında gereken gücü akü sağlar. Daha sonra motor ile akuple çalışan şarj alternatörü aracın elektrik sistemini beslemeye başlar. Eğer ihtiyaç varsa akü şarj olur. Yoksa akü kullanılmaz. Devreden ayrılmaz ancak enerji aküden çekilmez.

Kolay gelsin.
 
Sayın desmer72 durmak yok yola dewam dedik 2 günde uçmussun.

Tam olarak bilgi sahibi olmadıgınız konularda tartışma konusu oluşturmak ortaya bir takım iddalar atmak komik duruma düşmenize neden olabilir.
 
Doğru ama bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp uçunda bilgi olacaksa komik duruma düşmek kötü birşey değildri bence
 
Evet doğru 1 şeyler öğrenmek için halis niyetle çıkarsan yola herkes gülse de sana bu yolda başarılı olunca son sen gülen kalırsın .Ama yapmak istediğin şey hem şarj etsin, hem gitsin, arada kablolar olacak.Bu durumda hep şebekeye bağlı kalacaksın.Ama trenler gibi bu şebekeyi gideceyin hat boyunda taşımak 1 az maliyetli olur hemde enerji kesilirse şebekeden batarya ile yola devam edeceksin bu şekilde mi işleyecek devre.kullanacağın yer önemli sen tesisat kurmaya gerek kalmadan yapılabilsin taşınsın diyorsan normal akülü araba gibi bir şey lazım ama yerleşik düzen içinde hareket etsin dersen çarpışan arabalar gibi 1 sistem lazım sana bu konuda karar kılıp devrenin mantıklı kararını araştırma yapıp verir sen güzel işler başarırsın. Kolay gelsin umarım yardımcı olmuştur.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…