Ben de bu söylediğimi p=U.I.Cosfi formülüne dayandırarak ve , gücün sabit sabit kalmasından dolayı gerilim arttıkça akımın düşeceği , gerilim azaldıkça akımın artacağı düşüncesi ile yazdım.
1-dağıtım hatları neden OG ya da YG iledir
2- 3 fazlı 380 voltluk bir motoru , 220 volt üç faz çıkışlı sürücü ile çalıştırırken , neden motoru üçgen bağlamazsak motor yanar?
Bu soruların cevabı sanırım benim açıklamamı destekler.Ama bence burada formüllerle tartışmak yerine, bir adet ayarlı güç kaynağı , bir adet lamba( fluoresan belli bir gücün altında söner o yüzden akkor flamanlı kullanmakta fayda var) ve bir adet ampermetre ile denemek daha mantıklı geliyor bana.Eğer elinizde bu malzemeler varsa , bir deney yaparak bu dediğimi deneyebilirsiniz.Tabii ki belli bir gerilimin üstüne çıktığımıza ve altına düştüğümüzde , cihazımızın bozulacağını düşünerek , normal sınırların fazlaca altına inmemek ya da üstüne çıkmamakta fayda var.
Nominal çalışma gerilimini aşmamak konusundaki görüşünüze ise, tamamen katılıyorum.
P=U.I.cosfi formülü diyorsunuz güç sabit kalır lafını kendiniz ve mesnetsiz söylüyorsunuz oysa benim açıklamalarımın hepsi mantık ve formülasyona dayalı;
I=U/Z yükünüzün empedansı sabit değilmidir? değişkenmidir? yüke uygulanan gerilim arttıkça yükün çektiği akım artar gayet basit ve net bir açıklama yapıyorum size. Bu durumda P=U.I.cosfi 'de gerilim ve akım arttığından çekilen güçte artar sayın arkadaşım. Bunun için deney yapmaya gerek yoktur amerikayı yeniden keşfetmemek lazım
Gelelim sorularınıza
1-Enerji iletiminden bahsediyoruz 10MW gücümüz var bunu belli bir noktaya ileteceğiz bunu yüksek gerilimde yaparsak bu sabit güç iletimi daha az bir akımda transfer edilmiş olunur.Size bu iki olayı karıştırmamanızı söyledim.
2-Fazlar arası 380v gerilimle çalışması gereken motora fazlararası 220v verirseniz yük momentini karşılayamadığından kilitli rotor durumu oluşur aşırı akım çeker ve yanar. Yıldız üçgen yol vermede önce yıldız bağlantı yapılır bu durumda sargılara 220V düşer motor az akım çeker devir düşüktür daha sonra üçgene geçer amaç ani kalkışı ve demeraj akımını önlemektir.
Üzülerek belirtmek isterimki Elektriğin temel kurallarıyla ilgili bilgileri yanlış edinmişsiniz bu hatanızı en kısa zamanda düzelteceğinizi ümit ediyorum.
Saygılarımla...
peki sizin dediğiniz gibi olsun.Düzelteyim ben de bildiğim yanlışımı.İşin gerçeği formül bazında bakarsak , sizin dediğiniz tamamen doğru.DC de yapılan deneylerde de dediğiniz gibi.Deney yaparken işin moment kısmını düşünmedim.Belki de kakışta zorlandığından dolayı aşırı akım çekiyordur.Ben bu deneyi akkor flamanlı lamba ile tekrarlayacağım.Sonuç nasıl olursa olsun buraya yazarım.Ama benim dediğim gibi çıksa da tatmin olmayacağınız izlenimi oluştu bende.
--------------------------------------------------------------------------------------
deneyi yaptım
Sonuç bigpashanın dediği gibi oldu.işin komik tarafı yıllar önce birisi ile bu konuda fikir ayrılığına düşmüştük.Ben gerilim düşerse güç düşer , gerilim artarsa güç artar demiştim.O kişi de benim şimdi anlattığım şekilde anlattı ve deney yaptık.O zamanki deney şartlarını hatırlayamıyorum tam olarak.Ama sonuçta arkadaşım haklı ben haksız çıkmıştım.O günden beri bilgi bu şekilde aklımda kaldı.Şimdi yine fikir ayrılığına düştük , yine ben yanıldımbelki de o gün bir motor kullanmışızdır deney için ve bigpashanın dediği gibi motor kalkamadığından fazla akım çekmiştir.Ne desem yalan.
Acaba endüktif yüklerde durum farklı mıdır diye merak ettim.Kontaktörle deneme yaptım.Yine sonuç değişmedi.Ben de kafamda teorikle pratiğin çakıştığı bu durumdan kurtulmuş oldum.
önce yazdığım yanlış bilgileri de bu şekilde düzeltmiş olayım.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?