48 volt D.A motoru ile ilgili sorun (golf araçlarında kullanılan türden)

doangun

Üye
Katılım
8 Tem 2007
Mesajlar
106
Puanları
1
Yaş
40
çalıştığım yerde melex marka 48 volt D.A ile çalışan bir golf arabası mevcut. bu aracın motorunun kollektör kısmı aşırı yüklenmeden ve yalnış kullanımdan dolayı hasarlı bir halde idi.motor kollaktörünün tamamının (silisli sacların ve sargılarının) yeni baştan yaptırdık, motoru yerine yerleştirdik bağlantılarını yaptık fakat motor istenilen şekilde çalışmadı.istenilen şekilde derken şunu kastediyorum curtis marka bir D.A sürücüsü vasıtası ile araç ileri ve geri hareket etmesi gerekirken sadece geriye doğru hareket yapıyor.
bunun sebebi ne olabilir?
 
Motor bağlantılarını ters çevirdiğinizde diğer yönde hareket ediyor mu?
 
sn. tyildizak ; motor bağlantısından kastınız A1- A2 uçları ise (F1 ve F2 de dahil) bağlantıları ters çevirip denedim fakat ileri hareketi sağlayamadım.
 
Motoru görmeden tam emin olmak tabii ki mümkün değil ama sorun motorda gibi görünüyor, aksi halde sürücüde sorun olsa, motor diğer yöne dönmeliydi.
Tek yöne dönebildiğine göre sargıları sağlam olmalı. Motor fırçalı(kömürlü) ise ileri yönde dönerken fırça kollektörlere teması kaybediyor olabilir. ya da belki redüktörde bir sorun vardır. Pek çok olasılık var açıkçası.
 
D.A.motorlarında armatür yada field sargı uçlarından birini yer değiştirdiğinizde motorun manyetik alan yönü yani dönüş yönü değişmiş olur.Fakat ben bunu sargı uçlarını yer değiştirerek denedim diyorsunuz. Motor bağlantı uçlarının yani a1-a2 ,f1-f2 bir kez daha kontrol edin.f1 ve f2'ye sabit bir voltaj yani uyartım voltajı,a1 ve a2'ye hız kontrol(güç)voltajı gelmelidir.Bunu seri lambaylada test edebilirsin.Tabi sn.tyildizakın bahsettiği gibi kömürproblemide olabilr.
 
konu ile ilgili cevap yazanlara teşekkür ederim. sorunun sebebi de bulundu.sorun f1-f2 sargılarının hatalı bağlantısı nedeni ile olmuş.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,783
Mesajlar
930,059
Kullanıcılar
452,558
Son üye
MrYarakin

Yeni konular

Geri
Üst