Trafo ısınıyor diyorsunuz. Kondansatörler ilk kalkış ve dc akımın düzenlenmesi için zaten vs. vs. Geçelim bunları.
Zaten hesaplar trafo gücünün düşük olduğunu gösteriyor. Diyotlar da ısınıyor demişsiniz. Bu da ayrı bir sorun.
Üstadım, 2 inci bir trafo ve diyot Kondansatör sistemi (Önerim bu )
Yada smps lazım size.
Bence;
5 motor için 5 ayrı smps alın derim. Gerçi maliyetli olur ama;
Tek smps arıza yaparsa bütçenizi üzer diyorum.
Başarılar.
Aslında ömürlük olsun derseniz;
2kw bir trafo sardırın ve 5 tane 24v çıkışı olsun. Büyük bir de fan ile soğutma.
5 tane 24 volt çıkışına 5 tane Kaliteli soğutucu radyatöre bağlı diyot.
İşletme maliyeti düşük olur. Arıza vs. zor çıkar. Hayvan gibi çalışır ve Rahat uyursun.
Köprü diyot çıkışından sonra kondansatör hesabı şöyle yapılır. Eğer ripple faktörü 1v olsun derseniz Vr=(1/(2*f*C*Rload))*Vd burada Vd köprü diyot çıkışı gerilimin tepe değeri Vr ripple voltajı yani 1v
Birde kalkış akımını sınırlamak için şöyle bir devre yapabilirsiniz ama uygulamada hiç denemedim bilginiz olsun. Bir akım sınırlama direnci ve buna paralel bağlı bir Tristör. Tristörün gate ucu filtre kondansatörüne bağlı olsun ilk kalkışta kondansatör boş olduğundan Tristör kesimde olacak ve akım direnç üstünden sınırlanacak kondansatör dolunca Tristör tetiklenrcek ve direnç artık akım sınırlamayacak ama en güzeli bir Dc dc çevirici
Yukarıdaki formülde f 100 hz bilgin olsun yaptığın devreyi proteus yada matlab ile dene istersen öyle tasarla
Birde kalkış akımını sınırlamak için şöyle bir devre yapabilirsiniz ama uygulamada hiç denemedim bilginiz olsun. Bir akım sınırlama direnci ve buna paralel bağlı bir Tristör. Tristörün gate ucu filtre kondansatörüne bağlı olsun ilk kalkışta kondansatör boş olduğundan Tristör kesimde olacak ve akım direnç üstünden sınırlanacak kondansatör dolunca Tristör tetiklenrcek ve direnç artık akım sınırlamayacak ama en güzeli bir Dc dc çevirici
kardeş gösterdiğin devre işini görür ama ilk kalkış akımında sigorta varsa devrede sigorta attırır. Birde onun ile motoru sabit hızda sürersin. Attığım devre şemasında ise motor hızını potansiyometre ile ayarlarsın (Duty Cycle) ve ilk kalkış akımından kurtulabilirsin. Ama dikkat et sonuçta 8 A ve 220 V söz konusu benim mesuliyetim olmaz. bu devreyi maalesf uygulama şansım yok. Eğer imkanınız varsa siz bilen birisinden yardım alıp lahimleyip deneyin. Proteusta çalışıyor ama uygulama çok farklı sonuçta... Birde bilen arkadaşlar eksik kısmı varsa devrenin yorum yaparsa sevinirim.....