Evet şimdi büyük olan 3 adet yan yana olan direncin yanık olanı diğer 2 sine göre daha düşük değerde olduğunu anladım onuda şöyle yorumluyorum 24 v çıkışlı bu kart 28-29 v larda o yanık olan direnç devreye giriyor voltaj arttıkça misal 30-32 diğer 2 direnç giriyor devreye onu çözdüm gibi rölenin önündeki tek yanık olanı aynı değerde direnç ile değiştirdim oda zannımca röleye giden voltajı koruma mayetli şu anlık bir sıkıntı yok normal çalışıyor bakalımMerhaba. Rüzgar türbinlerinde ona bağlı olan akülerin tam şarj olup bu alternatörün çıkış uçları tam olarak boşa çıktığında ; sizin de belirttiğiniz gibi bu jeneratör miline bağlı rüzgar gülünün çok yüksek devirlerde dönerek ambale olmaması için bir direnç öğesi bu amaçla da kullanılır. Ancak işaretlediğiniz dirençlerden birinin bu amaçla kullanılıp kullanılmadığını, baskı devre kartndaki devre yollarını çok doğru rından dikkatele takip ederek anlayabilirsiniz.
Bu rüzgar jeneratörü (alternatör) aküyü şarj işlemini bitirip uçları aküyü hiç beslemeyecek bir duruma geldiğinde, bu direncin otomatik olarak bir tertibatla veya bir mekanizmayla mutlaka tam otomatk olarak (Röle tertibatlı da olabilir, elektronik röle (SSD) tertibatlı da olabilir) bu fazla gücü üzerinde harcayıp kıyacak olan yüksek watt değerli bir dirence aktarabilmesi gerekir. Konuyu bu yönüyle PCB üzerinden (Arkasındaki bakır devre yollarından takiple) araştırmanızı öneririm. Kolay gelsin.
Şimdi şöyle ki ekstra bir drenç yok sadece yukarıdaki 3direnç sırası ile frenleme yapıyor yanlış hatırlamıyorsam yanan 1 mohm luk bir dirençti yanlışta hatırlıyo olabilirim zaman geçti daha büyük dediğiniz gibi olanlar 2 kw ve üzeri türbinler için kullanılıyor yani gücüne göre ben bunu bağlasam zaten voltaj onu devreye sokmaya yetmez ki soktu diyelim misal 300 d/d dönen türbini kazıklar bir anda maksat sadece yavaşlatmak. Şimdi bu ürünü birisinden bu şekilde aldım daha 1 aylık garantili kendi sistemi 48 v olduğu için yanlış sipariş edilmiş tahminimce 48 v luk kendi sisteminde denemedem desede denenmiş24 volt 500 watt bir alternator icin fren direncleri hayli buyuk olmali. Ve frenleme yapmasi icin bi 500 watt in buyuk bir kismi bu direnclerde harcanilmali.
Bu kart üzerindekiler fren direncleri degildir.
Ornek fren direnci dummy load asagidaki gorseldeki yesil parcadir. Turbinin gucune gore boyutu değişebilir.
Bir kondansatorun resimdeki gibi patlamasi ya adi bir kondansatordur yada bu kondansatore haddinden fazla voltaj verilmistir. Gorunuse gore vu karta limitinden yuksek voltaj girisi olmus gibi duruyor.
İstabreeze markası fakat paylaşım yapmıyorlar devresi ile alakalı bende aslında ona ulaşmayı denedim ama bulamadımBen hala ayni fikirdeyim 500 wattlik bir turbini frenlemek icin sizin gosterdiginiz kart uzerindeki dirençler yetersiz gelecektir. O direnclerin gucu yarim watt yada 1 watt i gecmez. Ki buckadsr guc sizin alternatorde devede tuy kalir.
Kartin bir baglanti semasi varmi yaninda gelen bir kagit filan gorebilir miyiz yada alindigi web sitesi linki filan inceleyelim bakalim nedir ne degildir? Bir yerde hata yapiyoruz.
İstabreeze markası fakat paylaşım yapmıyorlar devresi ile alakalı bende aslında ona ulaşmayı denedim ama bulamadım
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?