Soru tarzınız,bende "Sarsak oluklar"ı imaj olarak zihnimde canlandırdı.(Öyle sanırım ki,kastettiğiniz de budur.)
Bildiğiniz gibi "unbalanced" yani balansı bilerek bozuk olarak çalışabilen bu motorlarla akuple olan bir sistem, sarsıntı (titreşim) yoluyla,özellikle küçük tanecik yapısındaki materyalleri,özellikle taş kırma makinelerinin çıkışında,belirli açılarda çalışabilen, konveyör taşıyıcı bantlarıyla, yol malzemesinin taşınmasında,yani transportasyonunda kullanılıyor.
Böyle bir şantiyede çalıştığımdan,çalışma tecrübem vardı.Sistem prensip olarak şu şekilde işliyor:Ayni otomobil motorunun krank milindeki ağırlıklar gibi,elektrik motoruna direkt olarak akuple bağlı olarak çalışır,yalnız bir farkla.Otomobil motorundaki krank mili,son derece balanslı bir şekilde ağırlıklı olan kütleleri ile dönerken,sarsak oluklarda,kasten yani bilerek balansı dengesiz bir şekile getirilip,elektrik motoru miline tespit edilimiş olarak,bu şekliyle dönmesini sürdürür,dengesiz ağırlıklar merkezkeç etkisi yüzünden, motora yaylar(Süspansiyon) aracılıyla bağlı bulunan, malzemenin taşınacağı ana gövde üzerinde vibrasyon yaparak,adeta motora ileri-geri olarak çalışan bir motor hareketi yaptırır.Bu ileri-geri hareketler,salınımlar,vibrasyonlar(titreşimler), bantın üzerine dökülen bu tanecikli malzemeleri,ileri doğru olan hareketine zorlayarak,bu şekilde bir transportasyon(Taşıma) işlemi de sağlanmış olur.50 kg.lık kuvvetle taşıma yapan bu sarsak oluk, üretici firmasının konuyla ilgili tanıtıcı teknik dökümanlarından ve teknik abaklarından(Hesabı daha önce yapılmış teknik tablolarından) seçilip,özel olarak satın alınabilir.(Eğer kastettiğiniz,bu şekilde çalışan bir motorlu sistemse)Kolay gelsin.