Bencede mekanik bir arızadan dolayı yanıyor motorunuz ,ilk sarımdan gelmiş 2 hafta çalışmış,2nci defa 1 ay çalışmış,bobinaj hatası değil motoru taktığınızda çalışırken elle motordaki titreşimi kontrol etmenizde yarar var
buyuk motorların bide 10 yıllık motormus kapak bulunması zor diye idareten onlemlerle takabilirler.gerçi eski motor deil ama.. Rulmanlarda pahalidir. onlarda idare eder diye değişmemis olabilir. Aynı devreye baska motor bagliyi komprasor mekanik olarak çalıştıgına gore, komprasor ve elktirk guc devresi saglam gibi. Kolay gelsn
10 yıl çalışan motor yanabilir.sarımı kötü yapılmış olması ardarda kısa aralıklarla yanmasının sebebi olabilir.Elektrik sisteminden kaynaklandığını sanmıyorum.motoru yakana kadar başka belirtiler de göstermesi gerekir.motoru doğru dürüst sardırdıktan sonra sorunu mekanik sistemde aramalısınız.
Rotor ve stator plakalarinda (presbant saclar) kisa devre, asinma ve deformasyon varmi kontrol edin. Normalde saclarin birbirinden ayri olmalari gerekiyor. Kisa devre olmasi durumunda sarimlardaki manyetik alani bozarak sargilarin fazla isinmasina ve motorun yanmasina sebeb olabilmektedir.
orjinal motorla sarılan motor arasında fark olması doğaldır. saımdan gelen motorun tekrar tekrar yanması saım hatası, yalıtım hatası yanlış köprüleme gibi bobinaj dan kayanaklanan hatadandır. arkadaşların dediği gibi bobinaj ustasını değiştirmekte fayda var.
Motor,tüm sargılarda kavrulma şeklinde yanıyor ise,yanlış tel seçimi,eksik sipir nedeniyledir.Sargı patlaması şeklinde ise,izolasyon hatası nedeniyledir.Motor arızası,mekanik sistemin bloke olması ve açma devrelerinin geç olması nedeniyle ise,rotor çubuklarından şüphelenmek gerekir.Benim düşüncem,bobinaj hatasıdır.Olay tekrarlanır ise,bobinajcınızı değiştirmenizde yarar var.Bu arada,rotor çubuklarının durumu üzerinde düşünmenizde de yarar var.
Ayrıca bu teknik analizlere ek olarak şunuda mutlaka yapın motoru sarıma gönderirken sargılarını iyice kesip öyle gönderinki bobinajcı aynı hasarlı sargıyı kullanamasın...
İyi çalışmalar....