55kw motor akım sorunu

Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
337
Puanları
1
Yaş
40
değerli ustalar 55kw olan bir motorun etiket değeri 60-104amperdir.bu bir kompresör motoru.bu motorun çektiği akım faz başına 67-67-77bir faz 10amper farkla çalışıyor.acap sorun sarımdamı yoksa başka bir yerdemi anlayamadım.girişde 120amper dolayında.motor 3.kez yandı.sarımdan yeni geldi çekilen akımlar bunlar. değerli görüşlerinizi bekliyorum. ha birde 150derecelik ptc taktık.çokmu fazla oldu acaba. watt marka arçelik motor. saygılarımla.
 
sorun sargıda,77 amper çeken sargı nın ;Sargı direnci düşmüş bu yüzden fazla akım çekiyor yakı zamannda tekrar yanma sorunuyla karşılaşbilirisiniz. Motor çalışmazken sargıların dirençlerini ölçün normal şartlar altında sargı dirençlerinin eşit yada birbirine yakın olamsı gerekir eğer bir yada iki sargı gurubunun direnç değeri veya değişik ise motor gidiciyim haberi veriyordur.
 
akımları hangı noktada olçmektesiniz giriş sigortası veya şalterş motor klemensinin ordan yada kontaktor çıkış kontakların ordan mı?
 
akımları kontaktör ve termik çıkışında ölçüyorum.saygılar
 
yukardakı arkadasın yorumuna katılıyorum sargı dirençlerini izolasyon megeri ile ölçmekte fayda var
 
Ölçülen degerler, 55 kw motor için fazladır, herhalde termık röle ayarlarınıda yükselttınız. PTC takmak elbetde faydalı ama, 120 derece cıvarında olması bence daha iyidir. Bırde sargıda kullanılan emaye tellerın sınıfı önemlı. düşükse Tank dolsör cıkıs basıncı fazla ayarlı ıse, motor fazla akım cekecekdır.Yenı calısmaya basladıgında da bu akımlardan düşükse, cıkıs hava basnıc değerını düşürün, aynı ise, kompresör vıda ayarlarına baktırın, Bırde, motorun bulundugu mahalli, ıyı havalandırınız...
 
Kompresörleriniz ile ilgili tüm sorunlarınızda tarafıma mesaj atın hemen cevap vermeye hazırım.
 
Merhaba Scakin arkdaşım ,Şimdi bizde Tecom ve Gardner Denver olmak üzere 2 tip Kompressor bulunmakta ,Size sorum şu olacaktı Gardner ile tecom çalışma mantığı ve PLC Ekran üzerindeki işleyişler aynı Ama gardnerda geçen hafta 30sn ara ile devreden çıkmakta Ekranda TD031 yazmaktaydı yanlış hatırlamıyorsam,Biz buradaki kurutucu filtre ve dinamik yağ seperatörünü değiştirdik ama sonuç halen daha devam etti Gardner kompresör üzerinde yapılan otomasyonda ölçümler yaptık fakat normal kompressor Vida sıcaklığı sensörü 130 C(santigrat) civarında :) uçuk kaçık bir rakam buraya K tipi termokupl taktık Sorun düzeldi sandık ama hala devam etti display ekranda " C " işareti duruyor hala ve 30 sn ile devreden kendini çıkartıyor

ve Fabrika +kullanıcı opsiyonlu erişim şifrelerini nasıl değiştiririz?

Saygılarımla..
 
değerli ustalar 55kw olan bir motorun etiket değeri 60-104amperdir.bu bir kompresör motoru.bu motorun çektiği akım faz başına 67-67-77bir faz 10amper farkla çalışıyor.acap sorun sarımdamı yoksa başka bir yerdemi anlayamadım.girişde 120amper dolayında.motor 3.kez yandı.sarımdan yeni geldi çekilen akımlar bunlar. değerli görüşlerinizi bekliyorum. ha birde 150derecelik ptc taktık.çokmu fazla oldu acaba. watt marka arçelik motor. saygılarımla.

bu nasıl bir motor çift devirli falanmı acaba.? fazlardan birtanesinin 10 amper çekmesi normal değil gibi görünüyor. akımları Sigorta çıkışlarından ölçüp kontaktör ve termik çıkışlarından ölçtüklerinle karşılaştır. ayrıca senin termik koruman motoru neden korumuyor.?
 
motor sarımdan yeni geldi diyosun sargılar arası dirençleri bir ölçün değeri düşük varsa sargıdandır normal ise 77 amper çeken fazın voltajı düşüktür
 

Forum istatistikleri

Konular
129,776
Mesajlar
930,001
Kullanıcılar
452,544
Son üye
Beratkya

Yeni konular

Geri
Üst