Hayır akü ile ilgili değil probleminiz.
Akünün ömrünü oto elektrikçide ölçtürebilirsiniz. 100 Amper yüklemeli voltmetreler var onunla ölçerler.
Şu sitedeki gibi; Akü test cihazı dijital
"Geç çalışma da bununla alakalı olabilir mi acaba bunu sabah ilk çalışmada değil ikinci ve sonrasında yapıyo bazen de hiç yapmıyo tamirciler çözemedi
"
MARŞ MOTORUNUN İÇTEN YANMALI MOTORDA İLK HAREKETİ (STARTI) NASIL GERÇEKLEŞİR?
Prensip olarak bir marş motoru, zayıf akım (Marş selenoidi devresi) ve kuvvetli akım (Seri bağlı asıl marş motoru devresi,yani motora ilk mekanik hareketi veren asıl devre) olmak üzere 2 ayrı elektrik devresinin ayn anda aktif olması (Selenoid devresiyle dolaylı yoldan kontak devresi açılan marş selenoidinin elektriki temas kontakları) sayesinde dönerek motoru çalıştırır.
Akünün 45 amper, 60 amper, 72 amper veya 90 amper olması,ayrıca kolay ve bir kerede sorunsuz ilk hareket için çok gerekli ve önemli de değildir.Ancak hangi kapasitede bulunursa bulunsun,akünün tam dolu veya yüzde yüze çok yakın bir dolulukta olması,ilk motor startında daha rahat bir çalışmayı kolayca sağlayacağı da kuşkusuzdur.
Marş selenoidinin,kontak anahtarının 3. konumunda iken, çekici ve tutucu bobinlerle,tıpkı bir trifaze asenkron motoru çalıştıran kontaktörler gibi görev yaptığını,zayıf akım devresiyle kuvvetli akım devresindeki yüksek amperli akımların dolaylı olarak geçmesini sağladığını görmekteyiz.Farklı olarak kontak anahtarından elektrik akımı verilmesi kesildiğinde ise,bir asenkron motorun,mühürlenmiş çalıştırma kontaklarındaki kontaklar gibi yine çalışmasına devam edemez,kontak anahtarından gelen akım kesilince marşın dönmesi de tam olarak durur.
Marş Selenoidinin Zayıf Akım Devresi
Akü (+) kutup başı-------à Kontak anahtarı--------à Marş selenoidi (ST) giriş ucu-------à Tutucu bobinden marş selenoidi üzerinden gövdeye (-) elektrik bağlantısı-------àÇekici bobinden marş motorunun giriş (+) ucuna olan elektrik bağlantısı-------à Marş motoru+selenoid bobini (-) şase gövdesine giderek sonlanıp bitmesidir.
Marş Motorunun Kuvvetli Akım Devresi
Akü (+) kutup başı-------à Marş motorunun (ST) seleniod + ucu -------àMarş selenoidinin çekici ve tutucu bobinleriyle hareketli kontağın sabit kontağa elektriki teması-------à Marş motoru kömürlerinin fırçalara elektriki olan teması--------à Marş motoru + selenoid bobininin (-) şase gövdesine tamamlanmış yüksek amperde akım geçiren ve bu şekilde sonlanan yüksek akım devresidir.
Akünün boş (Şarjsız) olması haricinde ;
a) Kontak anahtarı veya kontak anahtarının kablolarındaki bir elektrik bağlantısı problemi.
b) Kontak anahtarından marş motoruna giden kablolardaki elektriki bağlantı problemi.
c)Kömürlerden fırçalar üzerinden gövdeye yani şaseye (-) gitmesinde elektriki bir problem.
d)Marş selenoidindeki sabit ve hareketli kontaklarda oluşan elektriki bir temas problemi.
e) Akünün – kutbunun araç gövdesine olan elektriki bağlantısındaki fiziki temassızlık problemi,yani akünün – ,şase ucunun araç gövdesine hiç gitmemesi problemi.
f)Akü kutup başlarından herhangi birinin – veya + kutup ucunun oksitlenmesi,fiziki bir temassızlığının olması durumu.
Yukarıdaki olası durumlarda, marş sırasında ya marştan hiç ses gelmez veya “tık tık” şeklinde ses gelip marş hiç dönmeyebilir.Sıradışı bir durum olarak, marş motorunun çatalı kırılmış veya yuvasında tam görevini yapamayacak şekilde bulunursa eğer,marş motoru bendiks dişlisi ile volan dişlileri arasında fiziki temas tam olarak da sağlanamayacağından marş motoru da boşa döner, motorun volan dişlisini döndürerek motora ilk hareketi vermesi de sağlanamaz.Kolay gelsin.Saygılarımla.