O zaman hocam 4 akü full olduğunda 55-60v göstermesi lazım,ama 48v gösteriyor.Artı 60v şarj cihazımı bozdu 5 akü şarj etmeye çalışırken.Normaldir. 5 akü dolduğunda 72 volt olur.
O zaman hocam 4 akü full olduğunda 55-60v göstermesi lazım,ama 48v gösteriyor.Artı 60v şarj cihazımı bozdu 5 akü şarj etmeye çalışırken.Normaldir. 5 akü dolduğunda 72 volt olur.
Motorunuzun orjinal şarz cihazını evde şarz için kullanabilirsiniz. Bu size düşük ısı nedeninden oluşan kapasite kaybından korur ama 5 aküyü söküp takmak ile uğraşmak pek kolay değildir.
Ustam kusura bakma sizin akü sistemini 5 liydi.
Diğer arkadaşın motoruyla karıştırdım aküleri
diğer arkadaş 4 akü kullanıyordu 5. aküyüde seri bağlamıştı.
O zaman hocam 4 akü full olduğunda 55-60v göstermesi lazım,ama 48v gösteriyor.Artı 60v şarj cihazımı bozdu 5 akü şarj etmeye çalışırken.
Yok hocam.Başka şarj cahazı vardı elimde 60v 20a.1dak şarj etti sonra ışıkların hepsi söndü şarj cihazın.Şimdi fişe takıyorum hiç bir tepki yok.Motora takılı iken yeşil ışık yanıyor sadece.4 akü şarz cihazı ile 5 akümü şarz etmeye çalıştınız.
Kablo uçlarına linktekinden takarsanız kolaylık olur.
https://www.alkayaelektronik.com/aku-masasi-buyuk-boy-100mm-
Şarj cihazın sigortasını mı?Açtım içine baktım ama Sigorta hangisi anlayamadım.Şimdiye kadar gördüğüm cam sigorta gibi bir şey yok içinde.Akşama eve vardınen resim çekip yüklerim.Sigortasını kontrol edin belki başka hasarı yoktur.
Hocam konunun ustunden cok zaman gecmis bizzat denedim uyguladim 6 aydir kullanmaktayim yaptigim tek sey kontak faz i ve notr baglantisinin arasina pld beyin inverteri takmak ve ekstra bir akuyu seri baglamak olduçok kısa net bir şekilde olmaz, sebepleri ne soruna verilecek onlarca yanıt alırsın, forum içinde alt başlıklarda var. bu arada denemek bedava, olası sonuçlar kesinlikle sürücü-beyin ne dersen itinayla geri dönüşümsüz olarak yanar,...
Cevabınız için teşekkür ederim. Dc- DC converter içindeki devre elemanlarına da baktım onlarda 100volta kadar destekliyor. Bir yildir 72volt ile aktif bir şekilde kullanıyorum(A.K.A kapasite arttirici denilen invertor ile).Ama bu A.K.A nin kapanma voltajı 24volt ve ben JEL akü den lityum akuye geçtim.72voltluk lityum akü de BMS var.BMS A.K.A dan önce kapandığı için elektiriği tamamen kesiyor.Aktif etmek için her seferinde sigortayi açıp kapatiyorum.Ben A.K.A yi kullanmak istemediğim için beyin de değişiklik yapabilir miyim diye öğrenmek istiyorum.Beyinlerin icinde smd çipler var hocam bunlar yazilimli oluyor regulator cipleride mevcut iclerinde bu sekilde beyin uzerinde modifikasyon yapmanizi pek onermem tutmuyor pld beyin inverteri kullanabilirsiniz bu arada merak ettim motorunuzda ornek olarak 5 seri aku var ve siz 6 cisini eklemissiniz peki motorun icindeki dc-dc converter var 60 volt dc yi 12 a donduruyor ve motorun ustundeki isiklandirmalar farlar vb gibi parcalari calistiriyor siz 6 akuyu eklediginizde bu malzemeler nasil hasar gormedi ?