7.5 kw motorda bayılma

Rotor yonu ters ise sargi manyetik alani tam kesmiyor olabilir. Saglam motor ile bu karsilastirma yapilabilir.
 
Rotor yonu ters ise sargi manyetik alani tam kesmiyor olabilir. Saglam motor ile bu karsilastirma yapilabilir.
Ustam, rotor milinin bir tarafı uzun demidir., ama dediğin gibi stator gövdesini çevirebilir ama, u güne kadar öyle bir ile karşılaşmadım.
 
Ustam, rotor milinin bir tarafı uzun demidir., ama dediğin gibi stator gövdesini çevirebilir ama, u güne kadar öyle bir ile karşılaşmadım.

ustacım aşırı ısınma eşliğinde güç kaybı bi kaç defa başıma geldi.




7.3| Yanlış Hizalanmış Rotor / Stator Demiri​

Yanlış hizalanmış bir rotora sahip bir motor yüksek amper çeker ve güç kaybeder. Manyetik yolu bozulur ve bu mıknatıslanma amperlerinin artmasına neden olur. Stator sargıları, bir aşırı yük yanmasına benzeyecek ve benzeyecektir.

Yanlış hizalanmış bir rotorun olası nedenleri şunlardır:

  • Yanlış yatak şimi yerleştirme
  • Yataklar mile doğru şekilde takılmamış (uzatılmış yuva yanlış tarafta)
  • Yanlış yatak genişliği
  • Sabit yatak, orijinal olarak yerleştirildiği gibi tutulmamıştır
  • Bitiş çanları değişikliği
  • Stator çekirdeği kabuğunda yer değişikliği
  • Bir rotor şaftı üzerinde yer değişikliği
  • Bir rotor, daha kısa bir rotorla değiştirilmiştir. Aynı çapta ancak orijinalinden daha uzun bir rotor çalışacaktır, ancak bir miktar verimlilik kaybedilecektir.

7.4| Stator Üzerinde Sürüklenen Rotor​

Rotor stator üzerinde sürüklenirse ve yataklar aşınmazsa, bir torna üzerinde rotoru "kaydırmak" yaygın bir uygulamadır. İşlem, yüksüz amperleri artıran hava boşluğunu artırır. Artan amperler, yanlış hizalanmış bir rotor ve stator demirine benzer. Manyetik devre bozulur, bu nedenle motorun demirini mıknatıslamak için daha fazla amper gerekir.

Motor normalden daha sıcak çalışacaktır çünkü motor daha fazla mıknatıslayıcı amper çekmektedir. Yük maksimumda ise veya herhangi bir olumsuz koşul varsa (düşük voltaj veya sık çalıştırma gibi), motor değiştirilmelidir. Bazı kalıcı güç ve verimlilik kaybı olacaktır.


KAYNAK
 
Merhaba yorumları okudum.motorda moment düsük,motor bağlantılarını tekrar gözden geçirin:
Yııldız köprüsünü ayırıp,bobin omajlarını ölçün aynı olması gerekiyor.
Meger ile yalıtkanlık testi yaptırın.
Meger yok ise watı yüksek bir akkor flamanlı ampül kullanarak seri lamba ile şase kaçak testi yapın.
Son çare sargı hatası olma ihtimali olabilir,yeniden sarım yaptırınız.
 
Dediklerinizi motoru söküp bir bobinajciya sorup yaptirayim
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…