75hp dc motorumuzun devir yönünü değiştiremiyorum

Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
555
Puanları
1
arkadaşlar 75 ve 50hp olmak üzere ikitane dc motorum var.bunlar birbirlerine kaprinle önlü arkalı bağlanmiş şekilde ikinci motor ek takviye güç için konulmuştur.dc 460v relıance elektrik firmasının yapmış olduğu eski tip dc sürücü ile sürülmekte.öndeki motorun kaprininde resolver var!şimdi ben armatür voltajının kablosunun yer değiştirdim aradaki kaprini ayırmiştim ne olur ne olmaz diye arkadaki 75hp dc motor anında 2800d gördü sanırım uçtu gitti kontrol edemedik.resolver ın bağlıolduğunda hiçbir hareket gözlemleyemedim.onunda kablsunu değiştrimiştim kaprin takılı olsaydı neolurdu bilmiyorum sanırım dağilirdi.motorun gövdesinden 2 kalın 4 ince kablo çıkıyor termostat hariç onunla birlikte 8 kablo var.şimdi ikaz uçlarını değiştirirsem sonuç ne olcak merak ediyorum.motorun yanma ihtimali olmaz sanırım ilk defa denicem çünkü.ilk denemem motor kontrolden çıktı acaba sürücülerle alakalı bi durum olabilirmi motor manuel ileri geri döndürebiliyorum.
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Resolver, arkadakı motorun devrını kontrol için konmus olmasın, öndekı ne kadar dönerse, arkadakı motor ona uyması için konmus olabılır. Arkadakı motor, öndekı motora takvıye için konmus dediğinizden hareket edıyorum..
 
asıl olarak kalın 2 uç ince 2 uç çıkıyor diyorsun.bunlar motor sargı uçları ise.sadece ince uçları (yada direnci yüksek olan bobin uçları)ters baglarsan motorun devir yönü değişir.
 
sn feritt normalde iki aramatür 2 de ikaz field de denio toplam 4 uc olmsı lazım ama bu motorda 8 uc var ben armatür uçlarını değiştirdim ama gözden kaçıdığım bi olay var arkadaki motorun kaprini ayırmıcaktım resolver ondekı motora bağlı oldugu için sürücü arkdaki motoru kontrol edemedi kontrolsüz uctu gitti.pzt kaprini ayırmadan denıcem aynı sekılde.resolver motorun konumunu sürücüye bildirdiği için birbirinden bağimsiz çalişmiyolar
 
eger şönt sargısı açık devre olursa sadece seri sargıya energi gisderse motor ambeleye gider ve sürekli hızlanır.gittikçe hızlanır.senin hız yükselmesi acaba şönt uçlarıyla ilgili bir baglantı yanlışlığından olmasın.
 
slm arkadaşım uçaları iyi takip et öteki motorun kutup sargısı yada endüvi sargısıyla bsğlantısı varmı diye eğer birbirlerine birnin endüvisi ötekinin kutuplarına bağlıysa ana hattı değiştirmen gerekir benim başıma geldiydi
 
field uçları da armatür uçlarıda yönü değiştirir
fakat field den değiştirmek ters yönde güç kaybına neden olur armatürden değiştirmek en iyisidir
 
arkadaşlar motorun yönünü çevirdim!birinci işlem olarak field uçlarını değiştirdim benım hesaba katmadığım resolver vardı.sistemi kuran kişilerden yardım aldım bana resolver ın da kablolarının değişmesı gerektiğini belirttiler.resolver da cosinus ve sinüs uçları var ilk once ıkısnın yerını değiştirdim olmadı sonra eskı konumuna aldım sadece sinüs uçlarını değiştirdim motoru ters çevirmeyi başardım
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…