arkdaşlar komprösürü geri verdik yerine 45 kw yeni bir komprosör aldık.Tüm yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim. ancak sorunun büyük ihtimalle uçların klemense yanış çıkarılmış olduğundan kaynaklandığını düşünüyorum
arakadaşlar motor için mükemmel koruma sağlayan ve kontaktör, röle ,zaman rölesi gibi cihazlara ihtiyacınızın kalmayacağı ve en büyük faydası da boşta ve yükte çalışırken %20 40 arasında tasarruf sağlayan , cihazı özellikle motor sarımıyla uğraşamak istemeyenler ve motorum yanmasın diyenler için kesinlikle tavsiye etmekteyim. cihazın mençei abd ilgileneler Otomasyon"www.precisionpowerlabs.com/"] adesine bakabilirler.
bENZERİ BENİMDE BAŞIMA GELMİŞTE bir türlü neden olduğunu anlayamadık biraz daha yoğunlaştığımızda motorun ilk yandığı zaman rulman dağattığında rotorunun statroa sürterek kısa devre çubuklarının hasar gördüğünü anladık bu uyarımı göz ardı etme arzayı bulmanda yardımcı olacak metod ise bobinajıdan 90 kwlık bir motor talep et yada yedek al onu sisteme tak ve çalıştır eğer onda problem yaşamazsan sorunun eski motordan kaynaklandığını daha net anlarsın
selam arkadasım motorgücü ne olursa olsun bobinajcıya vermeyeceksin fabikasyon kadar iyi izolasyon yapamıyorlar ve en ömemli nokta ben şahit oldum sipir sayısını eksik atıyorlar yani çalıyor burada binajcının ekmeğine taşkoymuş gibi olmasın ama sonuç ortada
Arkadaşım foruma yeni katıldım...
ve mesleki olarak ilk takip ettiğim konularda motorla alakalı oluyor tabi ben
Tekirdağ/Çorlu'da bir bobinajcıyım...
ve yazdığın konular çok uzun süre önce yazılmış olmasına rağmen belki okursun...
Her Bobinajcı aynı değildir. 5 Parmağın aynı olmadığı gibi.
herkes sipir çalmaz.
çorluda sayılı bobinajcılardan biri olarak buna katılmıyorum, ama sana şunu ifade edeyim bir Bobinajcı vardır birde bobinajcı olduğuna sanan üç kağıtçılar vardır. yazılacak çok şey var aslında ama neyse....
motorun yanmasının birçok sebebi olabilir.eğer herşey normal gözüküyorsa motorda vibrasyon çoksa bu vibrasyon sargılarda yıpranma yapar buda yanmaya sebep olabilir.vibrasyon testi yapsanız iyi olur.
benimde basıma aynı sorun geldi 3 defa motor sarıldı 3 kere yandı daha sonra yenisi geldi takıldı ve oda yandı daha sonra motoru sarım esnasında motorun içine her sargıya termistör bağlattırdım. tekrar yerine takıldı fakat faz koruma ve sıralama rölesi aynı zamanda bu röle voltaj değişimlerinde korumslı ve termistör kontrollü bir adet röle bağlandı rölenin kontağından motorun kumanda kontağı gecirildi bu röleden cıkan kumanda ucu ardından motorun gövdesine bir adet ptc baglantısı yapılmış baska bir cihaz ile 75 dereceye ayarlandı ve kontagından gecirilerek kumanda yapıldı 24 saat devrede oldugu için ve yeterli hava sogutması olmadığı için içerideki hararetten motorun yandıgı anlasıldı 1 ayda belki 1 kere olsun devreden cıkıyor ve motor yanmadan devreden cıkması sağlandı su ana kadar 4 senedir bu durumda calışıyor.... motorların gövde sıcaklığı 80 dereceyi gecınce yanıyor...bu korumalar yapılınca yanma riski bile kalmıyor...