Ağaç motoru sürekli buji bozuyor

BLK_kenan

Üye
Katılım
21 Nis 2016
Mesajlar
65
Puanları
1
Konum
mersin
Merhaba arkadaşlar
ağaç motoru hakkkında fikrinizi almak istedim,atlas marka benzinli ağaç motorus var ve bir kaç kez kullanımdan sonra çalışmamaya başlıyor.bakıyorum bobinden Elektrik geliyor,fakat buji de yok bu aldığım üçüncü buji oldu.neden kaynaklanıyor olabilir?benzini çok harcıyor diğer motorlara göre bu bir işaret olabilir mi?en son dün çalıştırmayı denedim çalışmadı baktığımda buji yi söktüm ve yağlanma yok bujisiz çektim ve pistondan benzin attı,hava ile temizledim yine çalışmadı,elek. var buji de yok,buji yi değiştirdim yine boğazda benzin birikmiş ve hava ile temizledim yeni bujiyi taktım çalıştı,bu sorunlarım normal mi?benzini çok yemesi engellenebilirmi ayarı varmı ?kaliteli buji alıyorum yine de ayda bir bozuyor.en son araba bujisi uydumayı düşünüyorum bakalım ne olacak
yorumlarınız için şimdiden sağolun
 

ateşleme ; piston sıkıştırma noktasındayken yapıyor ve bundan eminseniz karbüratör e 2-3 damla benzin damlatın ve hava emişini kısın çalışırsa hava kelebeğini yarım açın . benzini çok fazla alıyor ve boğuyorsa rodajında sorun vardır. buji yakma sorunu benzine çok fazla yağ koyarsanız olur genelde. birde bujinin ateşleme noktası ve şase noktası çok açık yada çok kapalıysada sıkıntı olur. olurda olur abi. bir zaman benzin yerine mazotla çalıştırmak için baya debelenmiştim. karbüratör ,buji ,piston, ateşleyici ,ip ,makara, krank değiştir değiştir en son fark ettimki mazotmuş koyduğum benzin değilmiş oda bir ihtimal koydugunuz benzindir inşallah
 
Son düzenleme:
ateşlemeyı yapan bobine AC voltaj gelıyor oda ne gelırse bujiye gonderıyor bujide çapak yapmasına sebep oluyor çozum motorda Elektrik üreten bobine bir dıyor olmalı onu değıştır meksefe denılen kondansatoru değiştır çunku AC gırdığı bellı bozulmuştur

yakıt çok yakması arızadan dolayı motor yakıtı guç e çevırmeden ekzozdan atıyor
 
Merhaba.Motor sıcaklığının yüksek olması veya motorun zengin karışımda çalışması buji ömrünü kısaltır.Motorun zengin karışımda kalması bunun nedenidir.Buna da hava filtresinin dolması,temiz hava giriş menfezlerinin otomatik veya elle kumandalı jiklenin (Otomobillerde) istenmeden tam açık kalması,karbüratör ayarlarının çok iyi olmaması,karbüratör içinin tam tıkanması,vb.nedenlerle olabilir. Aslında yanma odasından çok önce bu noktalara basınçlı hava vererek bu noktaların iyice temizlenmesi gerekliydi. Zengin karışım; bujilerde hızlı oluşan bir kuruma,ise,istenmeyen yağlanmaya,istenmeyen kalıntılara,vb. neden olarak zamanından önce bujiyi kullanılmaz hale getirerek bitirebilir.

Bobin veya meksefe arızası ise sarsıntılı bir çalışmaya neden olabilir,bunu iyice ayırt etmek lazım,gerekli temizlikten sonra bu durum değişmiyorsa,işte o zaman bobin ve meksefe tam olarak değişmelidir.Ateşlemede bu türden bir sorun olduğu için dolaylı yoldan bujiyi yakıyor veya tam bitiriyordur.Tüm içten yanmalı motorlar (2 veya 4 zamanlı) bujilerinde YG'li dc. ile bu ateşlemeyi sağlar.Meksefe ateşleme sisteminde platinin ömrünü artıran faydalı bir elemandır.Klasik şok bobinli flüoresan balastlarında da starter açma yaptığında şok bobininde geçen ac akımın +veya - yönünden hangisi bu anda tam yakalanmış ise,tam o yönde +'dan -'ye doğru şerare atlaması (Geçişi) tam olur,hiçbir zaman YG'li ac akım bir bujiden atlamaz,benim kesin bildiğim şekli ise böyledir.Bir istisnası nerededir diye sorarsanız eğer,motorinli,doğalgazlı brülörleri ateşleyen akım çıkışı YG'li ac akımı olarak ateşleme bujisine direk verilir.Yani yalnızca buradaki ateşleme sistemi YG'li bir ac akımıdır.(Bu da 220 vac'yi direk alıp çok daha yüksek gerilimli ve çok düşük amperli YG'li bir ac akıma çeviren brülör ateşleme trafosuyla mümkündür.)

İlk zamanlarda ben de şok bobinli-starterli klasik flüoresanlarda starterin tam açması esnasında yanılgı ile bir YG'li ac geçtiğini düşünmekteydim,ancak okuduğum bazı makaleler bu fikrimi değiştirmiştir.Keza manyetolu ateşleme sistemleri dediğimiz bu sistemlerde,akü olmadan farlar ve YG'li bobin için tek bir tamburun mıknatıs etrafında dönen sistemiyle ac primer devredeki platinle-meksefeyle tam bu kesilme anında primere manyetik kuplajlı olan sekonder sarımlı YG bobininde,bu bujiden atlayacak olan YG'li dc akımı oluşmuş olur.Bu kıvılcımın kalitesini artıran etkense paralel meksefe ve daima iyi özelliklerde kalan bir platindir.Yani sonuç olarak söylemek gerekirse eğer tüm ateşleme sistemleri (Platinli,transistörlü,manyetik impulslu,entegreli olanlar,vb.) kesinlikle YG'li dc akımla bu bujileri ateşlerler,aksi ise mümkün değildir.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Geçenlerde 10 dk kadar çalıştırdım,sonra 4-5 gün sonra çalışmadı çeke ceke yoruldum.sökmeye karar verdim ve komple dağıttım piston hariç,fakat anormal bir durumla karşılaşmadım,eskiden motorsiklet karbüratörlerin memesine incecik Elektrik teli koyardık ki fazla yakmasın diye buna da koyayım dedim baktım çok küçük tel burayı kapatır tamamen ,o nedenle koymadım,pistonda kararma var dıştan gördüğüm kadarıyla bunun dışında bir şey yok,binbaşının dediği gibi çabuk ısınıyor,neyse mazotla iyice her yerini yıkadım temizledim tekrar geri taktım tek çekmede eksoz duman attı jikleyi kapattım bir daha çektim çalıştı.ama eminim bir hafta sonra yine basacam çalışmayacak yorumlarınız için sağolun
 
Hocam bende de 650 hyundai turbo var.Siz benzin fazla tüketiyor diyorsanız, motorunuzun önce fabrika ayarlarına bakın kaç litre yakıyor diye.Bir de gaz ayarını yapın karbiratörden.Benimde stop ediyor bu sıralar Bujiyi söküp temizliyorum takıyorum sorum yok çalışıyor.Ama dediğiniz gibi buji çabuk bozuluyor sanırım.Nedenini bulamadım ben de.
 
Muhtemelen buji benzinle ıslanıyor. Sorun çıkartan bujiyi söküp kurutun eğer buji iş görüyorsa neden silindire fazla benzin gidiyor onu araştırın.
 
Konu eski olsa da bu konuda önemli olan, 2 zamanlı motorlarda benzine belirtilen oranda 2T yağ katılmasıdır. Bende hem Palmera 1000 jeneratör hem de Hyundai tırpan var. Yakıt yağ oranına dikkat etsem de bujide ıslaklık oluyor. Genelde tamircilerin söylediği oran motorun kataloğundan çok babadan kalma yöntemle bir kapak şeklinde oluyor. Bu aşırı yağ da bujinin kısa sürede yağlanmasına ve çalışmama sorunlarına sebep oluyor. Yağı motor üreticisinin önerisi oranında kullanmak gerekir. Bir sorun da bujinin sökme takma esnasında arka uç kısmına gelen kablonun kopması veya iyi temas etmemesidir. Ayrıca kabüratörün ve hava filitresinin temizliği de önem arz eder.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…