Tamamen yanlış anlamışsın.
Şarj adaptörünün çıkış gerilimi ile pillerin yükteki ve boştaki gerilimini anlamalısın.
Şarj adaptörü 19.5V diyelim.
Boş pillerin gerilimi boşta iken 10V diyelim. Bu haliyle piller şarj adaptörüne takılırsa, o anda pil gerilimleri 10V veya daha fazla ölçülebilir. Şarj devam ettikçe pil gerilimleri artar ve pillerin özellikleri doğrultusunda belli bir gerilim değerine ulaşırlar.
Piller ilk şarja bağlandığında aradaki 9.5V luk gerilim şarj adaptörü içerisindeki sabit akım kaynağında düşecektir. Kalan 10V ise pillerin uçlarında ölçülecektir. Piller tam anlamıyla şarj edilince uçlarındaki gerilim 16V'a kadar bile çıkabilmektedir. Bu durumda her bir pilin voltajının 1.6V olması olağandır. Bu değer pilin yüksüz durumunu ifade etmektedir.
Pile uygun bir yük bağlayıp ölçülürse geriliminin 1.2 ila 1.4V gibi bir değer görülebilir. Bu da normaldir.
Pil deforme olmuşsa yani ömrünü bitirmişse.
Şarj esnasında 1.6V gibi değer ölçülse bile, şarjdan çıkartıldığı andan itibaren bu değer düşmeye başlar ve bir yerde kalır. 1.3V ta kaldığını varsayalım.
İşte bu pili normal gibi görsek te aslında normal değildir. Bu pile bir yük bağlarsak geriliminin anında 0.8-0.6V gibi görebiliriz. Çünkü pilin iç direnci yükselmiş olduğundan dolayı akım kabiliyetini kaybetmiştir.
DOLAYISI İLE:
Pillerin her birisinin 1.2V olduğunu bilsek te aslında bu değer bir pilin yükteki minumum gerilimidir. Taze ve sağlıklı bir pil tam şarj durumunda, boşta iken uçlarında 1.6V ve hatta pilin özellikleri doğrultusunda daha fazla bile ölçülebilmektedir.
Şarj adaptörümüz 19.5V olduğuna göre 10 adet pilin sağlıklı bir şekilde şarj edilebilmesi için gerekli toleransı içeriyor demektir.