Selamlar,
Dimm yapma metodunuzu tam anlayamadım. Şimdi bu yaptığınız testler ileride ticari getirisi olduğunu düşündüğüm için burada ne şema paylaşırsınız nede bilgi aktarırsınız. bu noktada sadece öneride bulunabilirim.
Burada asıl olan ledlerinizin karekteristiği ve sizin bu karekteristiğe göre bu ledleri sürebilmenizdir. Bence olaya yanlış noktadan girdiğinizi düşünüyorum. Neden derseniz dimleme konusunda yukarıdaki yazınızdan şunu anlıyorum.
parlak konumda 7 volt 400 hz dim pozisyonda 3.6 volt 400 hz verdiğinizi söylüyorsunuz. Bu yazıdan anladığım dim olayını ledlerin gücünü yarı kapasitede almak istediğiniz ve bunu matematiksel olarak voltajı yarıya düşürerek elde etmeye çalışmışsınız.
Ama asıl olan ledin karekteristiğine göre lümen değerini ve çalışma akımına göre hareket etmektir. Bildiğim hiçbir led sabir voltajla sürülmez. Sabit akımla sürülürler. Led dim edilecekse tam parlak konumda örnek verirsem ,
parlak konum 1000 lümen için 400 ma dir.
dimm konum 500 lümen için 250 ma dir.
yani ışık akısı akımla yada voltajla doğru orantılı değildir.
Projenizde anlamadığım nokta 400 hz i neden kullandınız yani neden alternatif akım var işin içinde. Araçta zaten dc voltaj var. smps mantığı ile voltaj değiştiriyorsanız frekans değişkendir sizde frekans sabit voltaj değişiyor. Neden ledlere seri direnç kullanıyorsunuz. Seri direnç akım sınırlamak içindir bence power ledlerde bu yöntem uygun değildir. Power ledlerde kesinlikle ledin çektiği akım okunmalı bu bilgi ile sürücü devresi pozisyon alıp çıkış voltajını anahtarlamalı olarak kontrol etmelidir. ( lineer olmamalıdır )
Dilim döndüğünce sınırlı bilgiler çerçevesinde yorum katmaya çalıştım. Umarım bu puslu havada biraz aydınlık getirebilmişimdir.
Kolay gelsin.