Akü Çıkışı Amper Ayarlama

piloteer1

Üye
Katılım
16 Ara 2010
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
47
merhaba
bir sisteme 12V 90A lik bir aküden güç alındığında.

sistemin ihtiyacı olan gerilim sabit 12V
ancak amperin 1A den 10A kadar artırılıp düşürülebilmesi gerekiyor.
nasıl yapabilirim.
Teşekkürler.
 
Aslında bu yıllardır yanlış bilinen ya da söz edilen bir şeydir. sabit dirence sahip bir alıcıda aynı anda hem gerilimi hem akımı ayarlayamazsın zira akım uygulanan gerilimin direnç değerine göre bir sonuçtur.

ancak şunu yapabilirsin akımı sınırlayabilirsin. eğer akımı sabit tutmak istersen gerilimi direnç düşümünde düşürmen, direnç yükselmesinde de artırman gerekir.

örneğin senin bağladığın yük 6 ohm ise 12v uygulandığında 2a çekecektir. (I=U/R)
bu yükün akımını düşürmek istediğinde seri 6 ohm bir direnç daha ilave ederek (regüle devreleri de aynı mantıkla çalışır)
yüke 6v uygulamış olursun ve akımın da 1a e düşer.

aynı yükten 10a geçirmek istediğinde ise (U=IXR) 60v=10X6 yani 60v uygulaman gerekir.
 
Gerilim sabit 12 volt olduğuna göre devreden 1 ila 10 amper arasında akım geçişini sağlamak için devre direncini 1,2 ile 12 ohm arasında ayarlamanız gerekiyor. Araya seri ayarlı direnç koymak en basit çözüm olur başka çözümlerde var ama sizin ihtiyacınız yok 80 gündür size cevap yazana kuru bir teşekkürü bile çok gördünüz. Maazeretiniz yoksa ise sizi ve sizin gibileri kınıyorum. Cevabımda size ve sizin gibilere değil zaten.
 
merhaba
bir sisteme 12V 90A lik bir aküden güç alındığında.

sistemin ihtiyacı olan gerilim sabit 12V
ancak amperin 1A den 10A kadar artırılıp düşürülebilmesi gerekiyor.
nasıl yapabilirim.
Teşekkürler.

direnç veya ayarlı dirençler, sizin ihtiyacınız olan 1 ila 10amper arası ihtiyaç değerlerini sağlayamaz.hiçbir direçden bu akımları çekemezsiniz,yanarlar.
net de çok rahat bulabileceğiniz akım ve gerilim kontrollü regüle devreleri(akü şarj devreleri) mevcut.bunları tekrar aküye uyarlamak pekala mümkün.tek sorun akünün 12v olması,12v girip 12v çıkış alamazsınız.ancak seri bağlı iki aküyle (24v) sorunsuz çalıştırabilirsiniz.
 
üyenin son aktif olduğu zaman 18-12-2013 22:59 olarak görünüyor. Mesajı yazdığı günden sonra hiç girmemiş. :( :(

Konu ise sabit direnç değerinde farklı akımlar çekmek için bilinen değerlerden voltajın değişmesi gerekir. Buna ohm kanunu diyoruz. Voltaj sabit kalarak akımı değiştiremezsiniz ( iç direnci değiştirmeden yük sabitse imkansızdır)
 
direnç veya ayarlı dirençler, sizin ihtiyacınız olan 1 ila 10amper arası ihtiyaç değerlerini sağlayamaz.hiçbir direçden bu akımları çekemezsiniz,yanarlar.
net de çok rahat bulabileceğiniz akım ve gerilim kontrollü regüle devreleri(akü şarj devreleri) mevcut.bunları tekrar aküye uyarlamak pekala mümkün.tek sorun akünün 12v olması,12v girip 12v çıkış alamazsınız.ancak seri bağlı iki aküyle (24v) sorunsuz çalıştırabilirsiniz.

12 voltu artırmanız gerekir öncelikle. 2 akü bağlamak veya dc dc boostla daha yüksek bir voltaja cıkarmak. sonra transistorleri linear modda kullanıp voltaj ve akımlarını ayarlayacak bir devre oluşturmanız lazım.
 
Gerilim sabit 12 volt olduğuna göre devreden 1 ila 10 amper arasında akım geçişini sağlamak için devre direncini 1,2 ile 12 ohm arasında ayarlamanız gerekiyor. Araya seri ayarlı direnç koymak en basit çözüm olur başka çözümlerde var ama sizin ihtiyacınız yok 80 gündür size cevap yazana kuru bir teşekkürü bile çok gördünüz. Maazeretiniz yoksa ise sizi ve sizin gibileri kınıyorum. Cevabımda size ve sizin gibilere değil zaten.
Biz amatörler, sizlerin bilgilerinden faydalanıyoruz.
Teşekkür ederim, sağolun.
Benim elimde güçlü bir sarj cihazı var. Devreye seri olarak 55x2 w far ampulü ve üç konumlu anahtar taktım. Akım ayarını bunun ile yapıyorum. Direk verdiğimde 10A'i bulduğu için 70ah civarında aküler de tek flaman ile 5-6a civarında, daha düşük kapasiteli aküler de çift flaman ile 2-3a ile şarj edilebiyorum. Akü dolduğunda lambada sönmüş oluyor.
 
Ampul söndüğünde yine akım geçişi oluyordur gerilim kontrolu yapıp şarjdan ayırmalısınız. 12 volt kurşun asit akü maksimum şarj gerilimi 14.4 volttur. 70 ah akü için başlangıç akımının 10 amper olması fazla değildir kısa sürede bu akım düşer. Normal şarj akımı 70 ah akü için 7 amperdir.
 
Biz amatörler, sizlerin bilgilerinden faydalanıyoruz.
Teşekkür ederim, sağolun.
Benim elimde güçlü bir sarj cihazı var. Devreye seri olarak 55x2 w far ampulü ve üç konumlu anahtar taktım. Akım ayarını bunun ile yapıyorum. Direk verdiğimde 10A'i bulduğu için 70ah civarında aküler de tek flaman ile 5-6a civarında, daha düşük kapasiteli aküler de çift flaman ile 2-3a ile şarj edilebiyorum. Akü dolduğunda lambada sönmüş oluyor.

Merhaba. Kurşunlu akülerin şarj otomasyonunda; a- Gerilim kontrolüyle, komparatör entegresi, röle, kontaktörle veya tristörlerle (14.50-14.90 voltta) b- Tampon şarjla yani sabit volt/sabit gerilimli şarj akımlarıyla (13.60-13.80 voltta) sürekli prizde bırakarak, c- En ideal ancak pahalı 3 kademeli (Lityum-iyon pil şarjı gibi) şarjı MCU'larla yapan daha akıllı şarj cihazlarıyla d- Amper-saat hesabıyla, akünün amper-saat kapasitesi bilenen ve geçen amper değeri net bilinerek en az 10 saat (akü amper-saat kapasitesinin 1/10’u amper değeri olarak manuel uygulanarak yapılan kontrollerdir.

Gerilim kontrollü olan bir otomasyonda, çok uzaktan bahçe sulaması otomasyonu yapan çok sevdiğimiz, emektar elektronikçi bir üyemizin (Tekin Bey) uygulayabildiği gibi bleed röle ile, akü şarj sonunda akünün kutup voltajı yükselip daha önce çekilmeyen bleed röle kontaklarının bu şartta çekilip açılmasıyla veya benim geçmişte uyguladığım oto konjenktörü tadilatıyla (https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/otomobil-konjenktörünün-elektro-mekanik-tip-tadilatıyla-evde-otomatik-akü-şarjı.57171/) bu otomasyonlar çok ince ayarlar verilip yine yapılabilir.

15-16 volt DC’lik (12 voltta 12-12=0 volt geçtiği için akü şarjı olayı gerçekleşemez, çünkü) güç kaynağınızın, örneğin amper çıkışı akü şarj akımı için çok fazla yüksek olduğunda, bunu azaltabilmek için, pensampermetreniz veya geçen akımı ölçen skalada ampermetreniz elinizde varsa, ince kesitli, uzun boyda kabloyu seri olarak (3-5 metre gibi) aküden önce araya deneme-yanılma yoluyla devreye alıp ve pensampermetreyle de bu amperi an be an ölçerek, bu aküden geçen amperin şarj başında 10 yerine 7 A olmasını yine sağlarsınız,

Akü şarj olurken araç far ampulleri araya seri olarak bağlanarak, bu seri kablo yönteminden daha fazla gücü çekip harcamış olurlar, ampulün parlaklığı sönse bile şarj akımı geçişi yine olur, yani akü şarj otomasyonu bu yolla etkin olarak sağlanamaz. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,829
Mesajlar
930,556
Kullanıcılar
452,656
Son üye
kontrolkalemi355
Geri
Üst