Abiler arada laf salatası yapmış gibi olmayayım ama benim de bir düşüncem var...
Bir zamanlar bizim köyün elektrikleri de hiç olmadık zamanda özellikle kışın kesilip duruyordu ben de 2 tane tır aküsü aldım 240 amper 12 volt Bir de 2500w inverter aküleri paralel bağlayıp inverterin girişlerine bağladım
Elektrik kesilince şalterin birini indirip diğerini kaldırdığım zaman çatır çatır elektriği kullanıyordum. ama akü şarjı için şöyle bir şey yapmıştım.
Bir tane 15 volt çıkış verebilen 100 amperlik trafo sardırdım metal diyotlardan alıp sağlam bir soğutucuya bağladım.
En özel yanı ise ufo sobalarının rezistansını alıp açtım ve yaklaşık 1 ohm direnç elde edene kadar 20 cm boyunda katladım.
Bu direnci de hemen trafonun çıkış ucundan birine bağlayıp diğer ucunu da kaldırdım metal diyotuma bağladım ve direk aküye girdim. Bu sayede akü nabazanlı bir gerilim ile şarj olup içindeki yapıyı öldürmedi ve yıllarca da kullandım ayrıca sabit bir bilgi daha edindim
Bir akü şarj edilirken üzerinde yazan Ah değerinin 10 da biri kadar akım çekiyor yani 100 amperlik akü max 10 amper akım çekiyor full dirençsiz falan bağlarsanız. diğer sabit bilgide akünün gerilim değerinin 1,2 katı ile şarj olması gerektiğiydi.
Benim yaptığım devrede kontrolcü bendim yeter dedim mi fişi çekiyordum iş bitiyordu
Ama acs712 kullanmışsınız bence bu akü şarjını kontrol etmek için gayet yeterli hatta şönt direnç bağlayıp akım ölçümü falan da yapabilirsiniz aküyü 14,4 volt ve bir direnç üzerinden şarj ederek akım sıfıra yaklaştıkça kesmeniz acaba daha mantıklı bir yaklaşım olabilir mi ? çünkü şarj oldukça akünün çektiği akım düşüyor ve tam şarj olduğunda da 0 a çok yakın değerlere geliyor yani tamamen boşken 100 amperlik bir akü örneğin 10 amper çekiyorsa şarj oldukça 0,75 ampere falan düşüyor.
Evet yaptığınız devre profesyonel bir devre ama kullanıcı siz olacaksanız o kadar karmaşaya değer mi bilmiyorum bu arada fuzuli bir yorum yaptığım için de özür dilerim.