Akü Şarj Voltajı

Katılım
22 Nis 2021
Mesajlar
31
Puanları
1
Yaş
24
Merhaba, 48 volt 143 amper akü sistemim var. Bunları şarj ederken 57,6 - 57,8 voltaja geliyor bildiğiniz gibi. Peki bu durum kaç amper dolduğunda oluyor yani akü grubu kaç ampere geldiğinde voltaj tavan dayanıyor bu konu hakkında net bir bilgi var mı? Yoksa her markanın farklı mı oluyor ? Eğer farklı oluyorsa bunu ortalaması kaçtır ? Mesela 100 amperlik bir akü grubunda 60 veya 70 ampere gelince mi voltaj tavana dayanıyor? Bu arada bu aküler derin döngü jel akü.
 
Soruyu çok net anlayamadım. ancak şunu diyebilirim. En çok akım akü boş iken çekilir. Akü dolmaya başladıkça şarj akımı da düşecektir. Ayrıca akü voltajı da yükselecektir.
 
20 amperle şarj ediyorsan %70 dolmuştur. Ama 2 amperle şarj ediyorsan o voltajda %100 dolmuştur.
 
Soruyu çok net anlayamadım. ancak şunu diyebilirim. En çok akım akü boş iken çekilir. Akü dolmaya başladıkça şarj akımı da düşecektir. Ayrıca akü voltajı da yüks
Akü biraz şarj olunca 57 volta vuruyor ama tam dolmuş olmuyor.57 volta varınca ne kadar dolmuş oluyor diye merak ediyorum.
 

Bu değerler şarz bittikten (2 saat) sonraki değerler. sulu aküler için.

Şarz bittikten sonra aküyü şarzlı tutmak için 54 volt gerekiyor.
Equalization voltage den kasıt akü nitrat oluşumunu engellemek için kısa süre için ara ara bazı şarz cihazlarının desteklediği bir şarz özelliği.
 
Merhaba. Kurşun-asit aküler markalardan tam bağımsız olup tüm akü markaları aynı şarj özelliklerine veya ayni şarj karekteristiği özelliklerine sahiptir.

Şarj akımı akülere uygulanırken bu esnada ölçülen DC şarj voltajıyla akünün % kaçının dolduğu belirtilenez, çünkü çok farklı volt ve amper akü şarj değerleri uygulanırken çok daha değişik DC akü kutup başı voltajları ölçülür, bu da yanıltıcı olacağından bu ölçümler bir dolum ölçütü olarak hiçbir şekilde ele alınamaz.

Ancak şarjdan kesilen ve 24 saat sonra DC voltajı ölçülen 48 volt kurşun-asit akü grubunun;

52.80 voltta sabit kalmasıyla aşırı (üst tavan yapmış) şarjlı olduğu.

50.40 voltta kalmasıyla full (%100) şarjlı olduğu,

50.00 voltta kalmasıyla %75 şarjlı (dolu) olduğu,

49.60 voltta kalmasıyla %50 şarjlı olduğu,

49.20 voltta kalmasıyla %25 şarjlı olduğu 4 akünün çok sağlıklı olması şartıyla doluluk oranı ölçülen bu değerlerle kıyaslanıp kolayca anlaşılabilir.

Yani ancak şarjdan çekildikten ve yeterince dinlendikten sonra (yanlış ölçümlere neden olacağından plakalarda biriken farklı gazların tam giderilmesiyle) akü kutup başı ölçümleri voltajla kestirimli (yaklaşık, tahmini) olan bir doluluk oranı, yoğunluk ölçümüyle ise en kesin olan doluluk oranı hakkında bize çok net bilgileri verebilir. (Alınan bu değerler sulu aküler için hazırlanmış tablo değerlerinden bir alıntıdır) Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
jel akülerde bu değerler biraz daha düşüktür. yaklaşık 12 v başına 0,5v kadar daha düşük.
 
Bu değerler benim akü grubuna biraz farklılık gösteriyor sanki çünkü 50,40 volttan 50 volta ben 1 saatte iniyorum. Saatte ortalama 6 amper çekiyorum . Ve akü grubum 144 amper.
 
Bu değerler benim akü grubuna biraz farklılık gösteriyor sanki çünkü 50,40 volttan 50 volta ben 1 saatte iniyorum. Saatte ortalama 6 amper çekiyorum . Ve akü grubum 144 amper.
Kendi 48 volt, 7 A seyyar oto polisaj (cilalama) el motorunu çalıştırmada kullandığım, bu 4'lü akü grubunda bizzat gözlediğim akü doluluk değerleridir. Bu 4' lü grup jel (UPS) akülerinden oluşuyor, ancak sayısal voltaj olarak verdiğim bu değerler sadece sulu aküler için baz alınmış tablo değerleri olmasına rağmen bu doluluk oranlarında voltaja bağlı olarak fazla bir değişikliği hiçbir zaman gözlemleyemedim. 6 amperi 1 saatte bu gruptan çekebilmenizle akü amper-saatinde fazla bir değişiklik olmayacağından voltajda da çok küçük oynamalar olabilmesi gerekiyor. Kolay gelsin.
 
Bir de sizin dedikleriniz direkt aküleri ölçen bir voltmetre ile yapılması gerekiyordur. Ben inverter üzerinden okuduğum değerleri söylüyorum mesela 100 amper akü grubu ile 50 volttan 48 volta düşmek 2 saat sürüyorsa 144 amper akü grubu ile 50 volttan 48 volta 4 saatte düşüyorum.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…