Akü şarj gerilimi hakkında.

Merhaba Foruma Yeni Üye oldum Daha önceleride takip ediyordum bugüne kısmetmiş üyeliğim başımız sıkışınca
3kva lık bir online ups im var arkadaşlar 5 yıllık aküleri sarj almıyordu bizde 8 adet 12v 7ah aküleri yeniledik
sonra uzun bisüre çalıştırdık aküler dolmuşmu diye test edelim dedik fazla gitmeden aküler boşaldı
tekrar bir gün boyunca şarj yaptık yani çalıştırdık boşta tekrar fişi çektik test yapalım diye aküler hemen bitti
yani kısaca ups aküleri şarj edemiyor akülerde boşta ölçtük 8i toplam voltaj 93volt sonra kablolarını ups e bağlayınca
yavaş yavaş artıyor voltajı 100 falan oluyor ama hemen boşalıyor
bununla ilgili üstadlardan yardım bekliyorum tşekkur ederim
 
Bırakın bir gün kendisini şarj etsin voltajı 108 - 115 volt olması lazım. Yükünüzün gücü nedir 3 kvat ise 5 dakika ya yeter ya yetmez.
 
akşamdan açık bıraktık sabah geldik kapanmış aküler tamamen boşalmış batt %000 gösteriyor fişten çektiğinde anında kapanıyor
 
Açık bıraktık derken şarja bırakıp sabah boşmu buldunuz. Gece kesinti olup aküler bitmiş te olabilir. Birde yükte iken her akü uçlarındaki voltajı ölçün bir tanesi sorunlu ise sistemi durdurur. Gücü belirtmediniz onu da kontrol edin ona göre çözüm düşünelim.
 
Aküler şarj edilirken 100 volta kadar bir gerilim okunmalıdır.Şarj sonuna doğru 120 volta kadar bir gerilim okunabilir.Şarj kesildiği anda 110 volt okunamıyorsa aküler tam dolmamış demektir.Kolay gelsin.
 
çok hassas bir akü değilse , sizi sadece şarj süresinin uzaması dışında etkileyeceğini sanmıyorum
 


Merhaba.8 adet akü seri bağlı iken iki çıkış ucu boştayken veya ups’nin kendi iç şarjına da bağlıyken bu sıkıntılı olan akü veya aküleri kolay kolay tespit edemezsiniz.Öncelikle 8 adet aküyü seri bağlantı yapılan yerlerinden tek tek sökerek ayırın.Her bir aküyü 12 volt 7 amperlik tek aküler için yapılmış bir şarj cihazına bağlayın.(Nette bu konuda 12 voltluk 7 amperlik aküleri şarj yapan,şarjı da otomatik kesen,trickle şarjlı devreler de ayrıca mevcuttur.) Şarjdan çıkan aküleri belirli bir süre (24-36 saat gibi) bekletin.Daha sonra tek tek kutup başlarından ölçerek en düşük voltaj değerinde ölçülen akü veya aküleri tespit edip ayırın.Ayırdığınız bu aküleri önce 12 volt 55/60 watt.veya 12 volt 90/100 watt.lık,bir otomobilde kullanılan halojen far ampulüyle,bu ayrılan akülerin kutuplarına tek tek bağlayarak,ampul tam olarak ne kadar süre boyunca yanabiliyor önce buna bir bakın.Burada,verdiği ampulün ışığı en kısa sürede azalıp kaybolanı kuvvetle muhtemelle arızalıdır.

Bu akü/aküleri diğerleriyle seri grup yaparak kullanmanız durumunda,şarjdan hemen çıktığında ortaya çıkan sonuç ise,aniden düşen voltaj (93 volt gibi) düşük ve istenmeyen bir değeridir.Çünkü bu arızalı olanı,anında deşarj olarak,diğerlerinin de voltaj değerini ve anma amper-h kapasitesinin,seri bağlantılı yapılan bu toplam bağlantıda düşmesine neden olmaktadır.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…